Carcom Oy  Elekma

V70 2.5T 2005 Vaihdoin nokka-akselin stefat, eipä käynisty? Lisä apua tarvitaan,

  • 20 Vastauksia
  • 2750 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa raslak tuuheapää

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 377
  • www.vrcf.fi
Vaihdoin jakopään hilppeet ja nokka-akseleiden stefat, ei käynnisty. Nokka-akselit lukittuna, alamerkki kohdallaan, ja vvt pyörien merkit kotelon merkeissä kasasin. "nyt en ymmärrä, minäkö tyhmä" Luin tuossa vvt pyörien kääntämisestä.... silloin merkit eivät täsmää??? Kertokaapa joku mihin asentoon ne pyörät käännetään, että tunnistimet antaa laittaa käyntiin :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 17.02.2023, 19:52:09 kirjoittanut raslak tuuheapää »

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1820
  • Vᵒˡᵛᵒ
kai kattoit kasauksen jälkeen, että nokat oli viellä vaakatasossa takaa kun pyöräytit konetta
mites nokkien triggerit menikö oikein paikalleen

Poissa raslak tuuheapää

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 377
  • www.vrcf.fi
Nokkien triggerit??   Kun päästin lukituksen toinen akseli oli hieman eri asennossa, kuten aloittaessanikin...

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8044
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Nokkien takapäiden urat pitää asettua venttiilikopan sauman suuntaisesti kun koneen pyörittää merkkeihin. Jollei ole, niin silloin nokan/nokkien asento pitää korjata.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa raslak tuuheapää

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 377
  • www.vrcf.fi
Onko nokka joka on väärässä asennossa käännettävä irroittamalla vvt pyörä, ja asettamalla se uudelleen?
« Viimeksi muokattu: 15.02.2023, 22:17:11 kirjoittanut raslak tuuheapää »

Paikalla laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6660
  • Global alligator
En tiiä onko mitään apuja mutta laitan kuitenkin niinkuin tapoihini kuuluu. :2funny:
https://youtu.be/cqvItAiS4_0
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa raslak tuuheapää

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 377
  • www.vrcf.fi
Ei tuo lontoon kieli oikein aukea.. Kun saisi jonkun selkeän ohjeen, mikä on väärin


Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3033
  • www.vrcf.fi
Jos siellä on mekaanisesti kaikki oikein asennettu niin jotain piuhaa on nyt jostain irrallaan?

Paikalla laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6660
  • Global alligator
Niih, paa se nokan anturi paikalleen tai ainakin sen liitin. :D
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8044
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Onko nokka joka on väärässä asennossa käännettävä irroittamalla vvt pyörä, ja asettamalla se uudelleen?
Sillai se onnistuu ilman jakohihnan irrotusta. Pultti auki ja kääntää takapäästä. Pyörittää koneen uudelleen ympäri jotta näkee menikö sinnepäinkään.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa raslak tuuheapää

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 377
  • www.vrcf.fi
Sillai se onnistuu ilman jakohihnan irrotusta. Pultti auki ja kääntää takapäästä. Pyörittää koneen uudelleen ympäri jotta näkee menikö sinnepäinkään.  Kiitos, näin ajattelin toimia: Löysään Vvtpultit ja käännän takapäästä hahlot suoraan

Poissa renee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 344
  • www.vrcf.fi
Silloin kun nokat ovat vaakatasossa lukittuna ja kaikki merkit kohdillaan, niin VVT-pyörien säätöklappi on täysin myötäpäivään käännettynä, eli kumpikaan vvt ei vapaana suostu myötäpäivään enää liikkumaan, mutta vastapäivään parin hampaan verran. Tämän tsekkaa ensin hihna irti ja sitten hihna kiinni, lukitus irti ja pari pyöräytystä  ilman että pakittaa (ei pyöritä vastapäivään siis) ja uusi tsekkaus. Pitäisi olla just eikä melkeen kunnossa. Siinä kun hihnaa laittaa, niin sen vvt-säätövaran voi helposti turata, eli pyörä liikkuu hieman vastapäivään, kun hihnan kanssa tappelee. Siinä vaan tarkkana, ettei näin pääse käymään.

Toki kandee varmistaa, että katsoo kampiakselin merkin oikeasta kohdasta, tässä voi periaatteessa erehtyä, koska näkyvyys on huono, mutta nokkien kanssa ei oikein voi, jos on lukitustyökalu. Tosin olishan sille kampiakselillekin lukitustappi olemassa.

Tosin mulla ainakin käynnistyi hyvin ja kävi ihan ok, vaikka näitä veivaa parin hampaan verran pieleen. Virhekoodin antaa kyllä.Eli vois kai tässä joku muu juttu olla kuin hieman pielessä oleva ajoitus? Tietty jos on lipsahtanut vähän enemmän, niin sitten joo.
« Viimeksi muokattu: 16.02.2023, 21:14:38 kirjoittanut renee »

Poissa raslak tuuheapää

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 377
  • www.vrcf.fi
Tänään alkoi jo lupaamaan :-[. Takapään hahlot suorassa lukittuna , ala merkki ok. pako käännettynä vas. imu käännetty oikealle .  ylämerkit kohdallaan kotelon lovissa ??? ??? ???alkaa jo epäilyttään onko ohjeet oikein???

Poissa raslak tuuheapää

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 377
  • www.vrcf.fi
Ei alfamerin kirjassakaan kerrota tuosta pakopuolesta mitään, käännetääkö sekin myötäpäivään, tuossa olis kyllä jo selvä syy..
....

Poissa raslak tuuheapää

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 377
  • www.vrcf.fi
Nyt mää sen hokasin,kun mietin ite. Tottakai se pakokin käännetään oikealle. muutenhan se jää heti säädön verran jälkeen... :D

 

Autoracing  KL-varaosat