Mikä selittää sen että pakkasella moottori käynnistyy monta krt saman matkan aikana kun jarrua painaa. Ja monesti kun ryömittää parkkiruutuun.
Se on nimenomaan just tuo pakittaminen, siitähän se meilläkin eradin outoilu alkoi. Onko "hybrid" vai "pure" päällä, kun tuon tekee. Meillä oli yleensä pure, kun aina sen laitan vakioksi ajoon lähtiessä.
Ja sitten alkoi lämpötilasta ja hybridiakun lataustasosta riippumatta aina tuota moottoria käyttää sekä tuli se ihme viive R->D vaihteelle vaihtaessa, että ei järjestelmä tiennyt mitä tehdä...
Nyt pikku pakkasillakin alkanut purellakin tuota moottoria käynnistelemään vaikkei periaatteessa tarvis, ilmeisesti liittynee myös webaston käyttöön eli vie sitä 12V akun kapasiteettia ja välillä käyttää
laturin takia tuon moottorin päällä. Tosin vasta 2 viikkoa sitten laitoin vielä erikseen 12V akun latautumaan, vaikka senkin pitäisi tietääkseni latautua joka kerta, kun laittaa auton ns. töpseliin lataukseen?
Meillä tehty Volvon viimeisin softapäivitys 120tkm isohkon huollon yhteydessä joten kaipa se vähän aina paranee vaikkei noita outouksia aina osaa tulkita... Kulutus silti ollut kohtuullinen eli kaikki ajot
sen n. 4,7L ja aina kun ajelee sähköllä, niin pienemmäksi menee eikä vähäiset bensa-ajopätkätkään niin hirveitä nosta. Nyt on vajaa puoli tankkia jäljellä ja 4,7 näyttää sekä pitäs mennä +1000km.
Tällä tankilla tulee muuten 123456km mittariin
