No kuulostaapa huolestuttavalta, mutta hyvä jos vika tms sitten auton sammuttamisen jälkeen poistui. Meillä kans just samaa vuosimallia oleva XC60 T8. Vaihdatin siihen 90tkm kohdilla juuri äskettäin ne ERAD öljyt ja maksoi vain 150€ joten kannattaa viedä tarkastettavaksi, lukevat vikakoodeja tms ja suosittelen kyllä noita öljyjä vaihtamaan ellei ole jotain muuta isompaa. Luulisin, että auto on rajoittanut tehoja siinä liikkeelle lähtiessä tai kun vaihtanut sähköltä polttomoottorille ja siinä tullut pientä viivettä tms kun tehoa alennetaan (ettei tule isompaa vauriota ERADin kanssa). Pure modessahan se järjestelmä pyrkii käyttämään sitä sähköajoa mahdollisimman paljon ja liikennevaloihin tullessa sekä lähtiessä pyrkii käyttämään sitä ERADia jos akussa on vain tarpeeksi virtaa. Itse käytän sitä B vaihdetta todella paljon lähes kaikissa ajotiloissa ja joskus moottoritienopeuksissa käytän hetken aikaa sitä "charge" tilaa eli polttomoottori on apuna vaikka akuissa olisi enemmänkin virtaa. Olen kans kuullut vähän noista takasähkömoottorin ongelmista, mutta on tietysti ikävä kuulla, että noinkin vähän ajetussa autossanne on tullut mahdollisesti jo jotain. Olisi mielenkiintoista kuulla, että mikä sieltä sitten sen äänen aiheutti. Meilläkin on pari kertaa kuulunut sellainen pieni paukaus todella pienessä nopeudessa tms eli kyllä sitä seurata saa vaikka n. 9000km ajettuna muuten ei ole ollut mitään. Kyllähän se sähkömoottori aika kovilla on, kun tehoa on sähkömoottorissa se n. 90hv (itse kokenut kyllä ihan riittävänä auton painoonkin nähden) ja nopeudet vaihtelee ajotavan/ajoympäristön mukaan. En kovin paljoa muuta tuosta ERAD tekniikasta kyllä tiedä tai lisää en osaa tuohon vinkkejä sanoa. Kannattaa toki kysyä mikäli on jotain isompaa, että kuuluuko se ns. "goodwill" takuuseen kun noin vähän kilometrejä ja mikäli ERAD moottori jouduttaisiin esim. kokonaan vaihtamaan?