Kulkukoira  Proturbo

XC-60 R hybrid 2020 ajomoodi

• 4 Vastauksia
  • 1559 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa x-saabisti

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
XC-60 R hybrid 2020 ajomoodi
« : 30.06.2023, 17:07:39 »
Auto ollut minulla runsaan kuukauden ja ohjeitten sekä säätöjen kanssa ihmettelyä hengästyttämiseen saakka. Suomi auto ja kilsoja 52 tuhatta. Mökiltä tullessa Pure-ajotilassa ensin sähköllä ja sitten puolitoistasataa km bensalla. Liikennevaloista rauhallisesti liikkeelle ja alkoi kuulumaan poikkeavaa ääntä. Jotenkin tuntui, että kaasuvastekin heikkeni. Vaimo pyysi pysäyttämään, mikä on vikana. Parin kilsan jälkeen auto normalisoitui, ei mitään viestejä viasta tms.  Mihin ihmeen tilaan moottori meni, onko muilla kokemuksia vastaavasta 

Poissa tuomaril

• Valvoja
  • Turbo
  • *
Vs: XC-60 R hybrid 2020 ajomoodi
« Vastaus #1 : 30.06.2023, 17:09:51 »
Melko vaikea arvailla, mutta jonkin verran näissä on ollut ERAD-ongelmia. Eli takapään sähkömoottori on aiheuttanut murhetta, käsittääkseni ne on oireillut jotenkin tohon tyyliin. Viisaammat jatkakoon...

Poissa volvoandy

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
« Vastaus #2 : 30.06.2023, 17:43:12 »
No kuulostaapa huolestuttavalta, mutta hyvä jos vika tms sitten auton sammuttamisen jälkeen poistui. Meillä kans just samaa vuosimallia oleva XC60 T8. Vaihdatin siihen 90tkm kohdilla juuri äskettäin ne ERAD öljyt ja maksoi vain 150€ joten kannattaa viedä tarkastettavaksi, lukevat vikakoodeja tms ja suosittelen kyllä noita öljyjä vaihtamaan ellei ole jotain muuta isompaa. Luulisin, että auto on rajoittanut tehoja siinä liikkeelle lähtiessä tai kun vaihtanut sähköltä polttomoottorille ja siinä tullut pientä viivettä tms kun tehoa alennetaan (ettei tule isompaa vauriota ERADin kanssa). Pure modessahan se järjestelmä pyrkii käyttämään sitä sähköajoa mahdollisimman paljon ja liikennevaloihin tullessa sekä lähtiessä pyrkii käyttämään sitä ERADia jos akussa on vain tarpeeksi virtaa. Itse käytän sitä B vaihdetta todella paljon lähes kaikissa ajotiloissa ja joskus moottoritienopeuksissa käytän hetken aikaa sitä "charge" tilaa eli polttomoottori on apuna vaikka akuissa olisi enemmänkin virtaa. Olen kans kuullut vähän noista takasähkömoottorin ongelmista, mutta on tietysti ikävä kuulla, että noinkin vähän ajetussa autossanne on tullut mahdollisesti jo jotain. Olisi mielenkiintoista kuulla, että mikä sieltä sitten sen äänen aiheutti. Meilläkin on pari kertaa kuulunut sellainen pieni paukaus todella pienessä nopeudessa tms eli kyllä sitä seurata saa vaikka n. 9000km ajettuna muuten ei ole ollut mitään. Kyllähän se sähkömoottori aika kovilla on, kun tehoa on sähkömoottorissa se n. 90hv (itse kokenut kyllä ihan riittävänä auton painoonkin nähden) ja nopeudet vaihtelee ajotavan/ajoympäristön mukaan. En kovin paljoa muuta tuosta ERAD tekniikasta kyllä tiedä tai lisää en osaa tuohon vinkkejä sanoa. Kannattaa toki kysyä mikäli on jotain isompaa, että kuuluuko se ns. "goodwill" takuuseen kun noin vähän kilometrejä ja mikäli ERAD moottori jouduttaisiin esim. kokonaan vaihtamaan?
1. XC60 T8 TE MY2020 129tkm Denim Blue 19" Goodyear kesä/Michelin kitkarenkaat. 2 edellistä Volvoa :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm Osmium Grey
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm "Joku vihreä"
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa x-saabisti

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 30.06.2023, 19:05:19 »
Kiitos kommenteista. Moottorin ääni kuulosti vähän siltä, kuin puolet dieselin "kolinasta" auton seistessä tyhjäkäynnillä. Vähän huono vertaus.. Yks'kaks se sitten palautui normaaliksi.

Poissa t4power

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : 13.07.2023, 20:33:04 »
minä olen kanssa pohtinut tälläisen T8 tekniikalla olevan volvon hankkimista nykyisen D5 tilalle. Pikkusen mietityttää se että näissä uudemmissa ei lämmitä webasto moottoria niin miten sen kanssa pärjää kovilla pakkasilla. Tietysti sama juttu muiden merkkien kanssa.

Toinen mikä mietityttää on että saako näissä kuinka paljon ongelmia tämän sähkötekniikan kanssa. Omamekaanikko aiemmin sano ku ainaki utelin että eradien kanssa ollu aika paljon ongelmia. Vaihtaneet niitä kymmeniä pelkästään siinä jälleenmyyjän huollossa ja on kuulemma luokkaa 6000e. Ainoa millä voit koittaa ehkäistä hajoamista on öljyjen vaihto. Ulkomaiselta foorumilta luin kauhutarinoita niistä. Yhdestä autosta oli kajahtanut jo 2 niitä

KL-varaosat  Race.fi