Autoracing  KL-varaosat

XC70 korotus Vpartsin osilla?

  • 2 Vastauksia
  • 530 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AnttiHar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
XC70 korotus Vpartsin osilla?
« : 14.07.2023, 19:05:55 »
Sattu silmään Vpartsilta oheinen korotuskitti XC70seen.
https://vparts.se/fi/hojningskit-till-volvo-v70-xc60-xc70-08-16-18120605.html

Onko kukaan asennellu moista itselleen? Tuo "noin tuuma" tuskin katsuria kiinnostaa, mutta alkaako tuosta sitten kierre eli mitä muuta nyt sitten menee vaihtoo tai pitää tehdä. Lähinnä mietityttää, että miten ajettavuus muuttuu, joutuuko päivitää kallistuksen vakaajaa tai jotain muuta.

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1404
  • www.vrcf.fi
Vs: XC70 korotus Vpartsin osilla?
« Vastaus #1 : 15.07.2023, 23:05:42 »
Mulla on toisenmerkkinen farkkukulkine jota on korotettu huomattavasti enemmän ja ainoa mitä on joutunut enemmän värkkäämään on vetonivelen suojakumit, niitä menee enemmän mutta onhan korotuskin ihan eri luokkaa (mulla yhteensä 65mm, +35mm jouset ja loput sisarmallin erimittaisilla iskaritolpilla).

Ajettavuuteen ei ole mitään negatiivista vaikutusta, toki iskarit ja nivelet ovat kunnossa.

Noin maltillisella korotuksella tuskin muuta eroa kuin ettei kolahtele enää samoihin kiviin kinttupoluilla. Tokihan kulmat pitää käydä säädättämässä ja lappu tallettaa sillä jos katsuria kiinnostaakin korotus, kiinnostaa häntä nuokin pyöränkulmat.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Vauxi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Vs: XC70 korotus Vpartsin osilla?
« Vastaus #2 : 17.07.2023, 19:52:09 »
Yhden tuollaisen vpartsin korotus-sarjan olen laittanut xc70 iin. Ei ollut paha asentaa. Nuo etu korotuskiekot ovat fittejä asentaa kun ylälautasien pultit eivät ole suorassa vaan viistossa. Korokkeessa reijät ovat suorassa. Joten puree ja ahistaa ja tökkii painaa paikalleen. Myös kiristettäessä paketti iskaritorniin, muotoutuu tornin yläosa jonkinverran.
Tietenkin ohjauskulmat pitää viilaa uudelleen. Ei tullut niin jyrkkää kulmaa vetareihin tai pusliin että kumi kuluisi tavallista nopeammin. Tähän yksilöön tuli samalla myös kierros vakio iskunvaimentimia ja jousia joten erosta vanhaan en osaa sanoa. Korkeampi tuli kyllä. Muutostusta konttorilla ei tarvitse tehdä. Vakaajille ei tarvitse tehdä mitään. Ajolleen tuntui olevan ihan samanlainen kuin normaalistikkin.
S80 -07

 

Proturbo  Autodiagnoosi