No nyt on päivitetty kaikki uusimmat ja viimeisimmät firmwaret autoon mitä oli tarjolla. Vuosilukuja ei näy mutta lista on nyt tyhjä. Mittasin samalla tarkoituksella pihtivirtamittarilla älylaturista että paljon supply tilassa menee virtaa kun ohjelmoi. Pelkästään virrat päällä, valot parkeilla(kun pois ei saa kun suomiauto) puhallin pois päältä jne -virtaa meni 12.5A. Akku oli täysi. Ohjelmoinnin aikana Vida sammuttaa auton muuten paitsi ohjelmoitavat kohteet. Tällöin virtaa maistui noin 5A. Can väylänipun myötä seassa oli mm etututkaa ja etuovien moduulia joten kalibroinnit niihin kuului samaan kasaan. Tästä meinasi kehkeytyä ongelma kun pidin kuskin oven kiinni ja otin ikkunasta obd johdon ulos. Ovimoduuleiden kalibraatio tarkoittaa ikkunoiden ylä ja ala-asentojen käymistä läpi. No ei auttanut kuin mahdollisimman "pause" kohdassa kalibrointeja ottaa usb johto irti kapulasta, avata ovi ja ottaa johto oven raosta. Yhteyden muodostus takaisin meinasi olla haasteellista. Mutta kapulan buuttaus auttoi asiaan. Hyvä niin.
Most väylälaitteiden päivittämisen jälkeen niiden skriptien syöttämisen yhteydessä meni virtaa 20A. Ei muuta mutta laturi on 25A. Flekti huuti siinä täysillä.

Päivittämisien jälkeen avasin hakkeri ohjelman ja syötin asetukseni takaisin. Nyt ei enää blis sekoile eikä tarvitse taas kuittailla pakkitutkan virheilmoitusta joka startissa. Huoltovälin muutin takaisin 10tkm n ja tarkastin että ajomäärät yms eivät muuttuneet. Seuravaan huoltoon on reilu 4tkm tai huhtikuussa 2025.
Päivityksen yhteydessä tietty lukeutuu vikakooditkin. Sinne oli ilmestynyt oikean takaoven lukkomoduulista toimintahäiriö. Koodin varmistaminen tapahtui tietty vaan lukitsemalla ovet ja niinpä se lukkonuppi vaan tärräsi. Todella vähän sormella painamalla nuppia alaspäin, menee ovi lukkoon kuten kuuluukin ja moottorissa on voimaa työntää nuppi sormen kera takas ylös. Eli taidan koittaa keksiä siihen sellaisen jousen mikä niissä uudemmissa kaitpa kuuluu olla. Tämä kun on se lukkopaketti minkä rassasin viime joulukuussa.
Päivityksen jälkeen tökin konepeltiin uuden äänieristepahvin. Sen muoto oli vaihtunut uudempaan ja yllättäen se istui paremmin paikalleen kuin mitä vanha teki. Vanhan yläpuolella konepellin ja eristeen välissä on joskus asunut hiiri. Sellanen mutustettu rinkula oli takapuolella.

Myös varoituskolmio löysi takas paikkansa takaluukun kanteen uusilla kiinikkeillä. Sekä haljennut pohjamuovi taka vasemmalle takapyörän etupuolelle tuli uusittua. Pissapojan suuttimet vaihtui myös uusiin.
Lopuksi väännettiin uudet kitkarenkaat korjautetuille talvivanteille. Otin 205/60 R16 koossa. Pehmeät kuin mitkä kuten pitää ollakkin. Toivon että kulkee sileästi ja pehmeästi.