RallyBaron  Samppasport

Volvo V70 mk2 2.4 125kw bensa ylimääräinen käynti ääni?

• 24 Vastauksia
  • 1688 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvo94

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Eli manuaali volvo v70 2.4 bensa pitää ihmeellistä kolkotusta tyhjäkäynnillä käydessä kuuluu auton sivulla ja moottorin alapuolella selviten. Mikähän mahtaa tämän äänen pitää kun kytkintä kun painaa ei muutu ääni ollenkaan ja kytkin muutenkin vastikään vaihdettu ja vvt pyörästöstä ei mielestäni ääni myöskään lähde, ja kierroksia kun nostaa niin kolke myös laantuu joten ei myöskään ainakaan kk laakeri ole kyseessä, lisäksi käytin apulaitehihnan pois ja käynnistin ja ääni edelleen tuli joten ei myöskään apulaitteistosta ääni tule. Neuvoja/apuja otetaan vastaan kova halu saada äänen syy selville. Vai onko vaan ominaisuus ja terve auto kyseessä kertokaa volvoasiantuntijat ei oo kyllä edellisistä vastaavista moottoreista tommosta ääntä lähtenyt...
« Viimeksi muokattu: 06.08.2023, 04:59:02 kirjoittanut Volvo94 »

Poissa Turbo 242

• Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Teiden tukko
Kaksoismassavauhtipyörä vaihdettu samalla kytkimen vaihdon yhteydessä?
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Volvo94

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Kaksoismassavauhtipyörä vaihdettu samalla kytkimen vaihdon yhteydessä?

Huoltokirjassa lukee vain kytkin, soitin huoltoon jossa on tehty ja kysyin tulee illalla vastaus, mutta tämä ääni ei siitä lähde kun painamalla kytkintä ääni pitäisi hävitä.

Paikalla laatikkovika

• Turbo+
  • Global alligator
Tuo massapyörä on yks. Mun pohdinta on tuolla missä tää ensin oli.
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=139945.0
Laakeria ehdotit niin siihen tartuin vaikka ei näistä laakerit juurikaan mee jos on huollettu ja tämä on vielä vapari.
Kaksoismassakin voi tosiaan olla jos ei vaihdettu kytkimen kanssa niin tuolla ajomäärällä se on kyllä aika loppu mutta jos ääni ei lopu kytkin pohjassa niinkuin sanoit niin ei sit varmaan sekään ole. :))
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Volvo94

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Tässä vielä ajosta kuvaa, tarkasti kun videon äänet kuuntelee niin kuulee koneesta tulevan sikitys äänen. Onko normaali sitten vai ei?
https://youtube.com/shorts/TfOv3Qu7OlY?feature=share
« Viimeksi muokattu: 06.08.2023, 05:01:36 kirjoittanut Volvo94 »

Poissa Volvo94

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Tuo massapyörä on yks. Mun pohdinta on tuolla missä tää ensin oli.
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=139945.0
Laakeria ehdotit niin siihen tartuin vaikka ei näistä laakerit juurikaan mee jos on huollettu ja tämä on vielä vapari.
Kaksoismassakin voi tosiaan olla jos ei vaihdettu kytkimen kanssa niin tuolla ajomäärällä se on kyllä aika loppu mutta jos ääni ei lopu kytkin pohjassa niinkuin sanoit niin ei sit varmaan sekään ole. :))

Tosiaan kytkinrempassa on vaihdettu Kytkinlevy+asetelma+alasylinteri painelaakerilla

Paikalla laatikkovika

• Turbo+
  • Global alligator
En pysty videoista paikantaan sen paremmin kuin että kuskin pyörän takaa kuuluu melko selvästi.
Sittenkin vauhtipyörä?
Stetoskoopilla vois kuunnella paikkoja, se kyllä aika hyvin kertoo.
PIDÄ TUNKKIS!       

Poissa Volvo94

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
En pysty videoista paikantaan sen paremmin kuin että kuskin pyörän takaa kuuluu melko selvästi.
Sittenkin vauhtipyörä?
Stetoskoopilla vois kuunnella paikkoja, se kyllä aika hyvin kertoo.

Mutta voiko se olla kun ääni ei muutu suuntaan eikä toiseen kun kytkimen pohjaan painaa? Lisäksi kytkin myös toimii todella hyvin ei mitään moitittavaa ole.
« Viimeksi muokattu: 03.08.2023, 08:11:06 kirjoittanut Volvo94 »

Paikalla laatikkovika

• Turbo+
  • Global alligator
En tiä. :)
Kytkin voi toimia hienosti vaikka vauhtipyörä olis loppu.

Lähtisin kuuntelemalla paikallistaan tarkemman äänilähteen niinkuin sanoin.
Sitten vasta korjausta miettimään kun äänilähde on varma, turha ainakin mun tätä enempää miettiä kun en oo vieressä. ???
PIDÄ TUNKKIS!       

Poissa Volvo94

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
En tiä. :)
Kytkin voi toimia hienosti vaikka vauhtipyörä olis loppu.

Lähtisin kuuntelemalla paikallistaan tarkemman äänilähteen niinkuin sanoin.
Sitten vasta korjausta miettimään kun äänilähde on varma, turha ainakin mun tätä enempää miettiä kun en oo vieressä. ???

Juu näin teen.

Poissa hespa

• Grand Luxe
  • **
  • O.V.L.O.V.
Katohan onko laatikossa tippaakaan öljyä.

Ja silleen voi kokeilla tuota massapyörän arvelua että kuuntele tuota ääntä ja laita vaikka kaveri hyttiin. Kytkin pohjaan ja vaihde päälle ja sitten ihan hemmetin hiljaa alkaa luistattaan kytkintä.

Siinä kohtaa kun ottaa ekan kerran ihan inasen vetoo päälle niin loppuuko kolina?

Ja tyhjäkäynnillä tietty tämä operaatio.
Oldies but goldies. 242dl vm:79. 242DL vm:78. 245DIESEL VM:83. 245DIESEL vm: 85. 240 ite tehty Bertone kopio vm.84. 740DIESEL vm:85. 740GLE vm:88. 740GLE vm:87. 460vm:95. 340(DAFFI).960 2,5 vm:96. 960sedan 2.5 vm:95.
960 2,5 STW.

Poissa Volvo94

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Katohan onko laatikossa tippaakaan öljyä.

Ja silleen voi kokeilla tuota massapyörän arvelua että kuuntele tuota ääntä ja laita vaikka kaveri hyttiin. Kytkin pohjaan ja vaihde päälle ja sitten ihan hemmetin hiljaa alkaa luistattaan kytkintä.

Siinä kohtaa kun ottaa ekan kerran ihan inasen vetoo päälle niin loppuuko kolina?

Ja tyhjäkäynnillä tietty tämä operaatio.

Laatikossa on öljyä ja aivan kirkasta hyvännäköistä öljyä ja kokeilin myös tuota että loppuuko ääni kun vaihteella lähtee "liikkeelle" niin ei silläkään vaikutusta ääneen....

Poissa Volvo94

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Laitoin vielä uutta videota tulemaan kun nyt olen yrittänyt kuulostella ääntä tarkemmin mistä suunnalta tulee niin, kytkimestä eikä massapyörästä ääni ei mielestäni lähde vaikka aluksi se kuulostikin että moottorin alapuolella nakutus selviten kuuluisi mutta kyllä se lähtee enempi moottorin yläpuolella ja tuntuisi että imupuolen suunnalta, mutta toki en satavarma tästäkään vielä ole mutta mistä sieltä tämä ääni voisi sitten  lähteä? Mitä mieltä muut ovat tämän videon perusteella? https://youtu.be/EkMKyx--Bw4 ja tässä tosiaan ajaessa kuuluu tällänen lievä sikitys ääni että liittyisivätköhän toisiinsa nämä äänet mahdollisesti?? https://youtube.com/shorts/TfOv3Qu7OlY?feature=share tosi tarkalla korvalla kun tuon ajovideon äänen kuuntelee kuulee sen sikityksen mikä lähtee mut vaikee se on tosta kuulla kyl :-\

Paikalla laatikkovika

• Turbo+
  • Global alligator
Kai mää oon jo kuuro kun oon niin vanha mutta en tuossa paljoo erikoisia ääniä kuule.
Ehkä vähän lotkotusta ylhäällä mutta voi olla venttiilinvälys tai jotain mitätöntä.

Sikitystä en myöskään mitään outoa, suuttimet ja venttiilinvälykset kun tässähän on kovat nostimet eikä hydrauliset niinkuin monet vielä luulee.
Jos jotain kuuluu niin kannattaa tarkastella pientä pakovuotoa.

Jos mahdollista niin pyydä jotain paikallista korjaajaa kuunteleen, ei se voi maksaa mitään.
Itse sanoisin että anna mennä vaan.
PIDÄ TUNKKIS!       

Poissa Volvo94

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Kai mää oon jo kuuro kun oon niin vanha mutta en tuossa paljoo erikoisia ääniä kuule.
Ehkä vähän lotkotusta ylhäällä mutta voi olla venttiilinvälys tai jotain mitätöntä.

Sikitystä en myöskään mitään outoa, suuttimet ja venttiilinvälykset kun tässähän on kovat nostimet eikä hydrauliset niinkuin monet vielä luulee.
Jos jotain kuuluu niin kannattaa tarkastella pientä pakovuotoa.

Jos mahdollista niin pyydä jotain paikallista korjaajaa kuunteleen, ei se voi maksaa mitään.
Itse sanoisin että anna mennä vaan.

Mulla kyllä kieltämättä on aika herkkä korva kaikille sivuäänille kun voi tosiaan olla ettei tossa edes ole mitään vikaa, ainakaan vakavaa ja pakosarjan ja laipan tiivisteet juuri vaihdoin ja laipasta hieman vuotikin. Tosiaan kuuntelin että kun auton käynnistää niin silloin ääntä ei heti kuulu ainakaan niin voimakkaasti ja hetken käytyä alkaa nakuttamaan... mistä sitten johtuukaan? Voisin kyllä tosiaan käydä kysäisemässä joltain korjaamolta mielipidettä asiaan myös.
« Viimeksi muokattu: 07.08.2023, 02:58:02 kirjoittanut Volvo94 »

Autoracing  KL-varaosat