Oli muuten aikamoinen etsiminen, että löysi tuohon emännän V50 2,0D:n myllyyn sopivaa ölppää, motonetista en löytänyt sopivaa laatuluokka/viskositeetti-yhdistelmää 
AD:lta vihdoin löyty Castrolin Magnatekkiä 5W-30 ja jossa on toi A5/B5 luokitus (purkissa lukee "For Ford engines")
Eli, olkaapa tarkkoina noiden muiden konsernien koneiden kanssa, niihin ei mikävaan ruskea ja liukas sovi...
Huomasin saman kun mietin mitä öljyä tuohon juuri hommaamaani V70 2.0D (-08) laittaisi... Fordin wss-m2c913-b pitäisi täyttyä ja 5W-30..
Kaikkia mahdollisia öljynsuositus-hakukoneita kokeilin ja tuntuu että kaikilta merkeiltä joita olen pitänyt parempina tarjotaan vain kalliita luokkaa 50-60e/4l öljyjä.. esim.
- Teboil Carat (Diamond Diesel on kai sitten liian paksua?) (50e)
- Castrol Edge FST (60e)
- Mobil 1 Fuel Economy (60e)
- Shell Helix Ultra AF (en löytänyt myyjää/hintaa tälle mallille kuin litran kannuissa 16.90e)
Ylläoleville öljyille tulee tuolle 5.5l täyttömäärälle jo vähän turhan paljon hintaa...
Nesteen hakukone taas tarjoaa öljyksi City Standardia, jota olen pitänyt halppis öljynä.. Tosin 5W30 öljylle en löytänyt netistä myyjää/hintaa, mutta 5W40 öljy maksaa Motonetissa vain 25e...
Lisäksi varmasti kriteerit täyttävää öljyä Ford Formula F 5W30 löytyisi Motonetista erittäin halvalla (29.90e/5litraa), mutta jotenkin olen aina pitänyt Fordin öljyjä huonoina ja halpoina öljyinä...
Mitä kohtuuhintaista öljyä tuohon oikeasti kannattaisi laittaa? Mikä olisi parasta DPF:n kannalta? Jos 5W-30 sijaan laittaa 0W-30 öljyä, siitä tuskin on haittaa?