Kyllä se viskositeetti-indeksi kertoo sen perusöljyn laadusta jotain, yleensä öljy on myös kalliimpaa tuon myötä sillä valmistusprosessi on vaativampi.
0W on kylmänä paremmin voitelevaa kuin 5W, en siis keksi mitään syytä edelleenkään miksi 5W-30 olisi mitenkään parempaa.
Tulee liki 30tkm vuodessa, mutta öljyt vaihdan 10tkm välein, se ei mun taloutta kaada, eikä myöskään se että käytän valmistajan suosittamalla laatuluokalla olevaa öljyä.
Olen myös käyttänyt tuota Teboilin Caratia, maksaa tosiaan sen ~40e kannu.
Ja noi TM:n testit jättäisin ihan omaan arvoonsa. Kun jokin puolueeton lehti, joka ei myy mainostilaa kellekkään tekee tuon testin, voin alkaa siihen uskoa.
A5/B5 luokituksella olevista öljyistä et kovin montaa eri viskositeettia löydä 
Pitää paikkansa, että 0W pitäisi olla kylmänä paremmin voitelevaa, mutta öljy pitää olla samalta valmistajalta, että vertailua pystyy tekemään.
Tämä taas on mutua, mutta epäilen, että Bilteman "laadukas" 0W on ennemmin "hyhmässä"=jäässä, kuin esim mainitsemani Mobilin ESP 5W-30

Ilmeisesti tuosta saman ikäisestä V70 puhutaan mihin vaihdat 10tkm välein öljyt?
Jos sulla on hiukkaspönttö kiinni, etkä tosiaan samoilla öljyillä ajelle 30tkm, niin edelleenkin tämä on matalan tuhkapitoisuuden takia parempi öljy, kuin yksikään LL öljy !
http://www.mobil1.fi/moottorioeljyt/esp-formula-5w-30.aspx?tabs=luokitukset#tabsTosin ei ne 30tkm öljyt autuaaksi auton toimintaa tee, mitä ongelmia esim. Audin öljysihteihin=koneremontti, Volvon yläkerta paskaksi, kun öljyn voitelu ominaisuudet on loppunut yms..
Tuo pitää myös paikkansa, ettei A5/B5 luokituksella olevista öljyistä ei kovin montaa eri viskositeettia löydä.
Mutta, jos pilkkua oikein halotaan, niin ainut oikea on tarran mukaan Castrolin 0W-30 A5/B5 luokituksella oleva öljy, mitä ei monessa merkkihuollossa edes laiteta, kun on kalliimpaa

Kyllä kai se TM osaa mitata, että mikä öljy alkaa jähmettymään aikaisemmin yms..
Mikäs se puolueeton mainoslehti on, joka ei myy mainostilaa
