Termari vikaavikaavikaa... joo mulla oli toisinpäin so. koneen alilämpö ennen diy-kansiremppaa ja vieläpä sen jälkeenkin. Autossa oli ilmeisesti vielä alkuperäinen termostaatti, mikä ehkä jumittanut itsensä auki aikainsaatossa, ja vielä suurempana yllärinä tässä alkuperäisosassa(?) oli iso reikä termostaatin lautasessa. Mitä lie tolla reiällisellä termostaattilautasella haluttu, estää kannentiivisteen palaminen tjsp.
Tee-se-itse asennetussa tuoreen termostaatin termarilautasessa ei ollut mitään reikiä, mutta lämmöt pyöri alle 80, paremminkin 6-kympin tienoilla, mitä sitten webastolla helpottamaan. Autohan oli tietysti kuin pakastelokero näinä ilmastomuutostalvinakin. Uutta jälleen aitoa Motonet termaria hakemaan, ja kansiremppatermari irti. Heti kun termarikotelon aukaisi huomasi, että tee-se-itse asentaja oli saanut termostaatin sen verran poikittain t.kotelon sisään, että lautanen vastinpinnastaan oli aina millin kaksi auki. Ja tietenkin kun t.kotelon ruuvit väkisin ruuvattu kiinni, niin olihan se termostaatti sen verran siipeensä saanut, etten sitä sitten takaisinkaan laittanut. Uusi termari pikkuisen paremmassa valaistuksessa ja hosumatta paikalleen, ja lämmöt suunnilleen siellä missä pitääkin, 90...100 hujakoilla. Tietysti joskus kannattaa katsoa, missä kunnossa syylärin rivat on, kuinka ötökoitten ja roskien täyttämä on. Ja jotkut jopa huuhtelee vesikierrosta kattilakivet ja kokkareet pois, kun pumppuja ja termareita vaihtavat - no minä en...
Nokivasaroilla 100C on vielä ihan normaalilämpö, kun nykyään ei tarvitse pelätä keittävää konetta.