
Vikana siis, että parin päivän parkissa olon jälkeen auton akku on aivan tyhjä.
Ladattaessa ottaa kyllä virtaa 10..15A ja yleensä starttaa hyvin.
Tämä on nyt tapahtunut pari kertaa.
Aamulla laitoin akun lataukseen ja noin kolmen tunnin kuluttua menin kokeilemaan käynnistystä. Silloin huomasin että lämppärin puhallin on käynnissä vaikka virta-avain on 0-asennossa

En tarkoita siis sitä ilmastointipanelissa olevaa anturin propellia.
Käänsin virrat päälle (akku siis latautunut kolmisen tuntia) ja puhaltimen säätimeen tuli ne valot ja puhallin otti enemmän kierroksia.
Käänsin virrat pois ja lämppärin puhaltimen kierrokset laskivat, konehuoneen puolelta kuitenkin selkeästi kuuli sen puhaltavan.
Taas virrat päälle, auto käyntiin => säätelin puhaltimen nopeutta, tuntui toimivan normaalisti.
Virrat pois ja puhallin käynnistyi muutaman sekunnin kuluttua uudelleen??
Kokeilin tuota muutaman kerran, lämppärin puhallin ei aina käynnistynyt.
Moottori oli kylmä,ulkona oli pari astetta pakkasta, autossa automaatti-ilmastointi ja eberi(diesel).
Eberiä ei ole käytetty (ei siis ajastettuna/suorakäytettynä) kun akut ovat tyhjentyneet.
Akku on parisen vuotta vanha, pyörittää starttia (normaalisti) kyllä hyvin.
Voisiko eber:n rele, joka ohjaa lämppärin puhallinta olla viallinen???
Mistähän tuon releen voisi löytää? Apukuskin jalkotilassa taisi olla jokin (punainen?) rele, joka vaikutti jälkiasennetulle?
Haku toiminnolla löysin, että jollain (Bliz ?) hälyttimen akku oli tyhjentänyt auton akun?
Pari kertaa auton 'töötti' on itsekseen alkanut soimaan ovia lukittaessa. On asettunut avaamalla ja sulkemalla ovet. Onko hälyttimessä akku ja mistä se löytyy?
Saisiko jotain vinkkiä, ulkona on vähän viileetä mittailla niitä lepovirtoja

Edittiä 3.1.2012:
Ensinnäkin kiitoksia vastauksista !Mittasin auton lepovirran, joka oli 0,02A.
Olin 'naksauttanut' takaluukun ja ovien lukot ruuvimeisselillä 'kiinni' asentoon, joten sisävalot tms eivät palaneet. Käsittääkseni tuon pitäisi olla normaaleissa rajoissa.
Sitten mittailin akun jännitettä:
- virtalukko 0-asennossa 12,3V
- virtalukko 1-asennossa, radio ja lämppärin puhallin päällä (2-led:ssä valo): 12,2V
- moottori käynnissä (800 rpm) radio ja lämppärin puhallin päällä (2-led:ssä valo): 14,2V
- moottori käynnissä (1500 rpm) radio ja lämppärin puhallin päällä (2-led:ssä valo): 14,2V
- moottorin sammutuksen jälkeen ilman kuormaa 13,3V ja jonkin ajan päästä 12,2V
===> tuosta voisi kuvitella, että auton lataus on OK.
Eber:n sulakkeet (3 rinnakkain ja rasiassa on Eberin logo) ja rele (joka kytkee virran lämppärin moottorille) on asennettu konehuoneen sulakerasiaan. Apukuskin jalkotilassa raitisilmasuodattimen vieressä on normaalia korkeampi "rele", josta ilmeisesti voi säätää kuinka kovaa lämppärin moottori eberin ohjaamana pyörii.
Testailin sitten sitä relettä. Tuntui toimivan hyvin, kun pöydällä sitä testailin.
Vai miten vialliset releet jumittavat

Sitten selvittelin alustavasti sitä hälytin-mahdollisuutta:
Miksun ohjeiden mukaan testasin hälytintä: avasin oven avaimella mekaanisesti, mutta hälytin ei alkanut soimaan. Kaikki lukot avautui, vilkut välkähti pari kertaa ja sisävalot syttyivät.
Tsekkasin sulakkeet: ratin viereisessä rasiassa ei ollut sulakkeita 29 (Alarmsirene) ja 38 (Alarm sirene)
===> onko siinä sitten ollenkaan hälläriä

Oon kuvitellut, että se on vakiona?
Ilmastointipanelin alapuolella on kyllä sellainen kytkin jossa on auton kuva jonka sisällä sellaiset kaarevat vaakaviivat.
Otin joka tapauksessa Eberin sulakerasiasta lämppärin moottorin sulakkeen (oikean puoleisin) pois. Ei ainakaan se tyhjennä akkua.
Pitää seuraavaksi tutkia tarkemmin tuota hälläriä, jos siinä sellainen on ?!!?
ja seurata vaikka akun napajännitettä. On vaan tosi kiusallinen vika, kun ei tiedä saako autoa käyntiin vaikka marketin parkkiksella
