TamCar  KKD Motorsport

Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia

  • 145 Vastauksia
  • 75195 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Bamse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #15 : 07.01.2012, 22:24:21 »
Mun tietääkseni ei oo kokeiltu muulla kun #18, korjatkoon Bamse sitten jos oon väärässä. Ja tosiaan niinkun tuolla Bamsen showroomissakin on kirjoteltu että hukkaportin ohjaus vähän kusi ja hukkaportti rupes aukeilemaan ennen aikojaan eikä kerralla sitten kun tavoite paine on saavutettu. Ohjauksena tossa on Tatech ja tosiaan toi reilu 500hp tulos oli RE85:sella ja "pikasäädöillä"

Yes. Ostamani ahtimen #14 pakopesä heivattiin #18:n tilalta kuuseen ennen kuin kone oli edes ehtinyt hörähtää :D Syynä tähän oli rajuhko nokka, joka ei kuitenkaan vetäisi alemmilta kierroksilta. Jos autosta nyt kuitenkin tehoa haluttiin, niin miksi pelleillä pienemmillä pesillä jotka jokatapauksessa jossain välissä tulisivat kuristeeksi? Uskoisin ja väittäisin, että tuolla #18 pesällä päästään vielä yli 600hp tehoille tuolla meikäläisen koneella, järkevillä paineilla ja ennakoilla. Nyt puhutaan siis kuitenkin 8v koneesta, eikä mistään höpöhöpö moniventtiilihipokannella vartustetusta koneesta ;)

-Bamse
« Viimeksi muokattu: 07.01.2012, 22:31:13 kirjoittanut Bamse »
Täh?

Poissa VulvaS40T4

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 361
  • Volvo S40 T4 707hv / 655nm 2.8bar
    • VulvaS40T4
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #16 : 08.01.2012, 13:29:10 »
Bamse: Mittailittako pakopainetta noilla 500hv tehoilla 18# pesällä?
www.x40fin.com
402m : 12.9s @ 200km/h 
1609m : 308km/h

Poissa Bamse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #17 : 09.01.2012, 01:41:00 »
Bamse: Mittailittako pakopainetta noilla 500hv tehoilla 18# pesällä?

Nope. Tarkoitus oli, mutta vuotavan mittauslaitteiston vuoksi hommat meni reisille. Ens keväänä uus yritys!

-Bamse
Täh?

Poissa mista

  • Aluevalvoja
  • Valvoja
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2112
    • Instagram kuvat
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #18 : 12.01.2012, 09:49:25 »
Mikähän ero jossain vinokoneissa ja esim jossain bemarin koneissa, kun bemareista on otettu tyyliin 8 pesällä hirveitä lukemia noilla ahtimilla..

Poissa Bamse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #19 : 12.01.2012, 14:25:03 »
Mikähän ero jossain vinokoneissa ja esim jossain bemarin koneissa, kun bemareista on otettu tyyliin 8 pesällä hirveitä lukemia noilla ahtimilla..

Vinokoneen suorastaan kehno hyötysuhde.. Muutenkaan tuollainen 24v kansi ei ole verrattavissa 8v hattuun. Suuresta overlapista huolimatta pienellä pakopesällä saadaan kovia huipputehoja suhteellisen helposti. Kyllähän tinakoneitakin ajellaan pienillä pakopesillä suhteessa kompuran kokoon.
8v on aina 8v. Muut onkin sitten fuskua ;)

-Bamse
Täh?

Poissa mista

  • Aluevalvoja
  • Valvoja
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2112
    • Instagram kuvat
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #20 : 12.01.2012, 14:35:30 »

8v on aina 8v. Muut onkin sitten fuskua ;)

-Bamse

Tossa oot kyllä oikeassa.

Saas nyt nähdä, kun tuli sovittua kaupat HX40 superista 16# pesällä. Lupas myyjä soitella vielä kun joutui johonkin palaveriin kesken puhelun.

Poissa Morjenz

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 571
  • www.vrcf.fi
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #21 : 12.01.2012, 14:36:33 »
Vinokoneen suorastaan kehno hyötysuhde.. Muutenkaan tuollainen 24v kansi ei ole verrattavissa 8v hattuun. Suuresta overlapista huolimatta pienellä pakopesällä saadaan kovia huipputehoja suhteellisen helposti. Kyllähän tinakoneitakin ajellaan pienillä pakopesillä suhteessa kompuran kokoon.
8v on aina 8v. Muut onkin sitten fuskua ;)

-Bamse

Kohtuu rahaan saa muokattua -531 kannestakin ihan käyttökelpoisen. Porttaus, suuremmat pakovenat, r-seetit niin virtaa ihan toisella tavalla ja moottorin luonne muuttuu täysin.
Sopivalla speksillä oleva keppi kaveriksi, esim Enemin V15, 112 nokkakulmalla ja tarpeeksi isolla pakokotelolla oleva Holsetti kaveriksi niin alkaa se antiikkinen vinomoottorikin tuottamaan tehoa :)
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 899
  • Lensu Power Shop
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #22 : 12.01.2012, 15:02:37 »
Tuo ylin moottori on meikäläisen ja ongelmaksi tuli joko paska paljerako tai sitten muuten vaan puristukset, nimittäin yli 1.3bar ei pystynyt ahtamaan kun ropina rupesi koneesta kuulumaan.
Sitten vaihtui ahdin, puristukset tippu ja koneeseen tuli 200hv lisää tehoa/vääntöä.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Morjenz

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 571
  • www.vrcf.fi
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #23 : 12.01.2012, 15:16:08 »
Tuo ylin moottori on meikäläisen ja ongelmaksi tuli joko paska paljerako tai sitten muuten vaan puristukset, nimittäin yli 1.3bar ei pystynyt ahtamaan kun ropina rupesi koneesta kuulumaan.
Sitten vaihtui ahdin, puristukset tippu ja koneeseen tuli 200hv lisää tehoa/vääntöä.

Millä kotelolla HX40 oli ja paljonko pakopaineet vedossa? Ja tietysti kiinnostaa, millä ahtimella 200hv lisää tehoa (puristuksia laskemalla)
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - Yhdistysyhteistyövastaava - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 7264
  • Recycle Racing #01
    • Juhan Volvosivut

Poissa mista

  • Aluevalvoja
  • Valvoja
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2112
    • Instagram kuvat
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #25 : 12.01.2012, 15:50:02 »
Kohtuu rahaan saa muokattua -531 kannestakin ihan käyttökelpoisen. Porttaus, suuremmat pakovenat, r-seetit niin virtaa ihan toisella tavalla ja moottorin luonne muuttuu täysin.
Sopivalla speksillä oleva keppi kaveriksi, esim Enemin V15, 112 nokkakulmalla ja tarpeeksi isolla pakokotelolla oleva Holsetti kaveriksi niin alkaa se antiikkinen vinomoottorikin tuottamaan tehoa :)

Taitaa Bamse tietää mitä 531 muokattuna antaa.. Taitaa hänellä olla aikalailla kaikki tehty kanteen mitä voi tehdä.
Tosin listaamasi muutokset maksaa kohtuurahan eli 1000e.. Mikä on kohtuullista ja mikä ei on taas toinen asia.
« Viimeksi muokattu: 12.01.2012, 15:51:34 kirjoittanut mista »

Poissa Morjenz

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 571
  • www.vrcf.fi
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #26 : 12.01.2012, 16:01:22 »
Taitaa Bamse tietää mitä 531 muokattuna antaa.. Taitaa hänellä olla aikalailla kaikki tehty kanteen mitä voi tehdä.
Tosin listaamasi muutokset maksaa kohtuurahan eli 1000e.. Mikä on kohtuullista ja mikä ei on taas toinen asia.

Tietää juu, ei vain kyseinen kansi taida jäädä seuraavaan kokoonpanoon? :) Kannattaa kysellä kansitöiden hinnoista, joissain paikoissa kyseiset muutokset voivat ehkä maksaa n.1000e, mutta tekee niitä monikin n.400e hintaan...
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa moikki

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 746
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #27 : 12.01.2012, 17:21:01 »
Kaverin audi s4 2.2 oli hx40superilla jotain 620 kaakkia penkissä  :)
940 classic
Amazon -68

Poissa VulvaS40T4

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 361
  • Volvo S40 T4 707hv / 655nm 2.8bar
    • VulvaS40T4
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #28 : 12.01.2012, 18:10:46 »
Mitä huonompi koneen VE eli esim. 8V motti niin sitä isompi pakopesä kannattaa laittaa jos oikeesti voimaa haluaa. 16V motit antaa tosiaan anteeksi enemmän ja toimivat jopa jotenkin pienilläkin pesillä. Tämä siis pätee aika hyvin Holsuihin. Hyvä esim. kaverin M20 BMW motti eli 2.5litranen 12V kutonen. HX52sella 10 pesällä tuli tasan 500hv ja ainostaan pesä vaihtu 16 niin tuli 600hv ja spooli kärsi 200rpm. :) Eli win win. :)
www.x40fin.com
402m : 12.9s @ 200km/h 
1609m : 308km/h

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1385
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #29 : 12.01.2012, 19:28:16 »
Vuosituhannen alun tienoilla oli muotia laittaa iso pakosiipi pieneen koteloon.
Nyt näyttäisi kotelon kasvattaminen olevan kuuminta hottia
Mitähän seuraavaksi?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

 

Futurez  Proturbo