Samppasport  Futurez

Volvo V60/V90 T6/T8 ostamassa

  • 42 Vastauksia
  • 29496 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa j3steri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60/V90 T6/T8 ostamassa
« Vastaus #30 : 25.10.2024, 14:55:57 »
Oman V90 T6 on ostettu tuolta ja myöskin Ruotsin tuonti. Kilsoja oli 114tkm ja liikkeen piikkiin tehtiin 120tkm huolto ja vaihdettiin latausluukun mekanismi( tyyppivika) Rangea pitäisi täydellä akulla näyttää purella 41km ainakin jos auto ei ole seissyt ulkona kylmässä. Eradin hajoaminen ei taida kuitenkaan olla ihan jokapäiväistä vaikka täällä tietysti ollaan sitä mieltä, että on. Webaston toiminta kannattaa kokeilla. Vanhemmissa malleissa tyyppivikana oli obc eli hybridiakun latauslaite. Kaupoille vaan
« Viimeksi muokattu: 25.10.2024, 15:02:39 kirjoittanut j3steri »
V90 T6 recharge

Poissa LendZi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60/V90 T6/T8 ostamassa
« Vastaus #31 : 27.10.2024, 23:10:48 »
Voisiko asiaa miettiä niinkin päin, että uudempi enemmän ajettu auto on todennäköisesti kulkenut enemmän kilometrejä polttomoottorilla, se on siis paremmassa kunnossa kuin plugari, jota on yritetty käyttää sähköautona. Akun syklit tietämällä saisi paljon tietoa historiasta, mutta en tiedä saako niitä helposti tai ollenkaan kaivettua esille.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2236
  • Tampere - Pori
Vs: Volvo V60/V90 T6/T8 ostamassa
« Vastaus #32 : 28.10.2024, 08:05:49 »
Voisiko asiaa miettiä niinkin päin, että uudempi enemmän ajettu auto on todennäköisesti kulkenut enemmän kilometrejä polttomoottorilla, se on siis paremmassa kunnossa kuin plugari, jota on yritetty käyttää sähköautona. Akun syklit tietämällä saisi paljon tietoa historiasta, mutta en tiedä saako niitä helposti tai ollenkaan kaivettua esille.

Plugaria juuri käytetään, kuten sähköautoa ja siihen valmistajakin on softansa tehnyt sekä muun tekniikan. Volvokin ajaa aina ensimmäisenä akkunsa tyhjäksi ja sitten jatketaan polttomoottorilla. Plugarin akun kapasiteetista käytetään 75-85% kun sähköautossa 95-99% eli lataussykli ei ole aivan yksi yhteen jos niitä lasketaan. Jos katsoo katsoo plugarien akkujen takuuta niin vesittyy montakin teoriaa. Ei ihan kannata sen Kokkolan monimerkkikorjaamon juttuja pitää raamattuna. Meidänkin 240tkm ajettu T8 olisi pitänyt hajota jo kahteen kertaan  :D
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6640
  • Global alligator
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa ryypee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60/V90 T6/T8 ostamassa
« Vastaus #34 : 28.10.2024, 10:35:50 »
Plugaria juuri käytetään, kuten sähköautoa ja siihen valmistajakin on softansa tehnyt sekä muun tekniikan. Volvokin ajaa aina ensimmäisenä akkunsa tyhjäksi ja sitten jatketaan polttomoottorilla. Plugarin akun kapasiteetista käytetään 75-85% kun sähköautossa 95-99% eli lataussykli ei ole aivan yksi yhteen jos niitä lasketaan. Jos katsoo katsoo plugarien akkujen takuuta niin vesittyy montakin teoriaa. Ei ihan kannata sen Kokkolan monimerkkikorjaamon juttuja pitää raamattuna. Meidänkin 240tkm ajettu T8 olisi pitänyt hajota jo kahteen kertaan  :D

Onko sulla tietoa akun kunnosta näillä kilsoilla?

Poissa LendZi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60/V90 T6/T8 ostamassa
« Vastaus #35 : 28.10.2024, 11:34:33 »
Plugaria juuri käytetään, kuten sähköautoa ja siihen valmistajakin on softansa tehnyt sekä muun tekniikan. Volvokin ajaa aina ensimmäisenä akkunsa tyhjäksi ja sitten jatketaan polttomoottorilla. Plugarin akun kapasiteetista käytetään 75-85% kun sähköautossa 95-99% eli lataussykli ei ole aivan yksi yhteen jos niitä lasketaan. Jos katsoo katsoo plugarien akkujen takuuta niin vesittyy montakin teoriaa. Ei ihan kannata sen Kokkolan monimerkkikorjaamon juttuja pitää raamattuna. Meidänkin 240tkm ajettu T8 olisi pitänyt hajota jo kahteen kertaan  :D

Lähinnä tarkoitin, että mielummin ostaisin auton, jossa öljyt on ajettu edes silloin tällöin kunnolla lämpimäksi. Teidänkin kilsoilla näin lienee tapahtunut melko usein. Plugareissa olisin melkein enemmän huolissani polttomoottorista kuin sähköjärjestelmästä.

Volvojen akkutakuu on ollut MY21 asti 5v / 100tkm. Joka päivä täyteen ladattuna 1825 akullista, 35km rangella pelkästään sähköllä ajaen 2850 akullista. Ottaen huomioon, että jälkimmäistä ei tee juuri kukaan, niin ei tuo mielestäni kovin kummoinen luottamuksen esitys valmistajalta tekniikkaansa kohtaan ole.

https://www.volvocars.com/fi/l/volvon-takuut/

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12711
Vs: Volvo V60/V90 T6/T8 ostamassa
« Vastaus #36 : 28.10.2024, 12:43:54 »
Lähinnä tarkoitin, että mielummin ostaisin auton, jossa öljyt on ajettu edes silloin tällöin kunnolla lämpimäksi. Teidänkin kilsoilla näin lienee tapahtunut melko usein. Plugareissa olisin melkein enemmän huolissani polttomoottorista kuin sähköjärjestelmästä.

Volvojen akkutakuu on ollut MY21 asti 5v / 100tkm. Joka päivä täyteen ladattuna 1825 akullista, 35km rangella pelkästään sähköllä ajaen 2850 akullista. Ottaen huomioon, että jälkimmäistä ei tee juuri kukaan, niin ei tuo mielestäni kovin kummoinen luottamuksen esitys valmistajalta tekniikkaansa kohtaan ole.

https://www.volvocars.com/fi/l/volvon-takuut/
Juurikin tämä.

Tuli viikonloppuna katsottua viimeisin  video aiheesta, jossa oli teoriaakin tähän taustalle. Pahinta plugarille on ajaa aina vain sähköllä. Huolestuttavaa jos on korjaamolle tullut 4v ikäinen skoda jota ei oltu vielä kertaakaan edes tankattu.Volvossa webasto syö sen verta että joskus pakko tankata :D. Jos oikein ymmärsin niin Volvon etu on että kennojen välissä kiertää jäähdytysneste kun saksalaisissa on pohjassa jäähdytys. Ja tuo 3000 sykliähän ei tarkoita että akusto on entinen vaan että teho on laskenut. Lisäksi vaikuttaa moni muu asia.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Volvomieskö

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60/V90 T6/T8 ostamassa
« Vastaus #37 : 31.12.2024, 20:23:56 »
Mietinnässä on muutaman vuoden vanhan plugarin hankinta. Talvi on täällä pohjoisessa pitkä joten mielellään moottorille haluaisi myös lämmityksen. Epäilyttää miten moottori voi kestää ilman esilämmitystä, varsinkin käytettynä suuri riski ??? Ainakin omasta mielestäni :D

Webaston viritys on pois laskuista. Onko muista ratkaisuista kokemuksia?

Mitä eroa bensawebastolla ja sähkökäyttöisellä lämmityksellä on? Ovatko saman tehoisia?

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3364
Vs: Volvo V60/V90 T6/T8 ostamassa
« Vastaus #38 : 01.01.2025, 03:34:36 »
Anteeksi jos kysyn tyhmiä, mutta miksi Webaston viritys on poissa laskuista? Todella helppo nypätä johto irti ja sitten lämpeää myös moottori. Täällä ollut dieselin kanssa tuo "viritetty" Webasto käytössä jo noin nelisen vuotta.

Poissa Volvomieskö

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60/V90 T6/T8 ostamassa
« Vastaus #39 : 02.01.2025, 00:28:16 »
Pelkona että takuu menee jos lähtisi ”virittelemään”. Tämän takia mielellään käyttäisi virallisia keinoja.
Anteeksi jos kysyn tyhmiä, mutta miksi Webaston viritys on poissa laskuista? Todella helppo nypätä johto irti ja sitten lämpeää myös moottori. Täällä ollut dieselin kanssa tuo "viritetty" Webasto käytössä jo noin nelisen vuotta.

Poissa Volvorules

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60/V90 T6/T8 ostamassa
« Vastaus #40 : 02.01.2025, 08:59:35 »
Lähinnä tarkoitin, että mielummin ostaisin auton, jossa öljyt on ajettu edes silloin tällöin kunnolla lämpimäksi. Teidänkin kilsoilla näin lienee tapahtunut melko usein. Plugareissa olisin melkein enemmän huolissani polttomoottorista kuin sähköjärjestelmästä.

Volvojen akkutakuu on ollut MY21 asti 5v / 100tkm. Joka päivä täyteen ladattuna 1825 akullista, 35km rangella pelkästään sähköllä ajaen 2850 akullista. Ottaen huomioon, että jälkimmäistä ei tee juuri kukaan, niin ei tuo mielestäni kovin kummoinen luottamuksen esitys valmistajalta tekniikkaansa kohtaan ole.

https://www.volvocars.com/fi/l/volvon-takuut/

Joo, 2022 mallissa se on jo 8v./160 tkm.

Paikalla tepaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 239
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60/V90 T6/T8 ostamassa
« Vastaus #41 : 02.01.2025, 09:27:12 »
Joo, 2022 mallissa se on jo 8v./160 tkm.

2021 auto ja huoltokirjassa lukee nuo pidemmät akkutakuut
Volvo XC60 D5 r-design  2010, Volvo V60 T5 2011, Volvo V70 2.5t Ocean Race 2006, Volvo V70 2.4t 2001, Volvo S40 1.8 1998

Poissa TKG

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 210
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60/V90 T6/T8 ostamassa
« Vastaus #42 : 02.01.2025, 19:29:19 »
Pelkona että takuu menee jos lähtisi ”virittelemään”. Tämän takia mielellään käyttäisi virallisia keinoja.
"Virallinen keino" on Volvon mielestä se että kone kestää kylmäkäynnistyksen kelissä kuin kelissä.
Ajossa: Polestar 2 LRSM '22, S60 T5 AWD '20, vetokoukku johon kiinnitetty V40 2,0 '04 , (kesällä Porsche 944tbo '86)
Ex. V60 T4 '20,  V60 D4 '19,  V60 '12, V60 '11, V70 '08, V50 '04, V70 '01, 850 '95, S60 '02, V40 '97, 142 '73 (sekä lukuisa määrä muita...)

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo