Moi!
Hei, nyt tarvittas järkeviä neuvoja, ja hyviä arvauksia, tai päinvastoin.. Ylipäänsä, että mitä mun kannattas tehä.
Backstory:
370000km ajetulla omalla autolla tässä joitaki päiviä sitten ajoin autolla normaalia maantienopeutta, kunnes öljynpaineen merkkivalo (ja siihen liittyvä teksti) alkoi välkkyä satunnaisesti näkyen. Eli siten, että sitä
ei edes ehtinyt lukea. tätä tapahtui jonkin aikaa, ehkä 15 min, sitten se valo syttyi palamaan n. sekunniksi kadoten taas. Ja sitten hetken päästä valo alkoi palamaan koko ajan, jolloin siis näin sen tekstinkin.

. Eli ei öljynpainetta, pysäytä jne....
Sitten olin pakotettu ajamaan n. 5km, ja sitten pysäytin, ja sammutin moottorin. Ennen kuin sammutin, moottorin käynti alkoi kuulostaa erilaiselta, kuin dieseliltä.. Mutten kuullut tarkkaan, koska talvi, ja oltiin auton sisällä.. Odottelin n. 5 min. ja piruuttani käynnistin moottorin uudestaan. Kävi, ja
kuulosti ihan normaalilta. En kuitenkaa uskaltanu pitää sitä käynnissä, vaan sammutin sen.
Autossa tehot tallella, jakopääremppa tehty n. 3kk sitten. Eli 2006 2.5T etuveto geartronic
Mitä nyt? (
tämän saman koko tarinan selvitin yhteen huoltoliikkeeseen puhelimessa eilen 7.12. , jonka jälkeen hain auton trailerilla liikkeen pihaan).
Huoltoliikkeessä tänään olivat käynnistäneet ajaneet sillä.
1. ei vikakoodeja
2. öljyä riittävästi koneessa
3. ö-paineanturi vaihdettu.
4. kylmänä nostaa ö-paineet, mutta lämpimänä pudottaa paineet.
5. halusivat tutkia sitä lisää, mm. purkaa jakopään jne, ja katsoa että onko mikään koneessa särkynyt. Tämä taas maksaa vajaa tuhat euroa, joten en nyt tiiä mitä tekis.
Mitä minä nyt tekisin?
Uus auto?
Uus kone?
Kiitos.