XC:stä on luettu tässä syksyllä vikakoodit koko autosta, ei koodin koodia. Eli ilmanvaihto pitäisi olla kaikin puolin kunnossa. Mä en kyllä muista onko tässä se Volvon ilmanlaadunvalvontajärjestelmä (ECC ?) vai ei. Erottiko sen jostain, pitikö olla joku ylimääräinen nappi jossain tai valinta ilmanvaihdon asetuksissa?
Kysyin jo keväällä tuosta Webaston kärystä ja pakoputkesta liikkeestä joka Webaston korjasi, ja liike meinasi että huolto on tehty sen verran huolella että pakoputki ei ole poikki tai irti mistään. Silloin sanoi tuosta pakoputken villoista ja siitä että kun Webastoa on yritetty käynnistää vian päällä ollessa eikä Webasto ole käynnistynyt ja näin on tehty useampaan kertaan, tulos on se että dieseliä pääsee Webaston läpi aina sinne Webaston pakoputkeen saakka ja kun sitä menee pakoputkeen, se imeytyy niihin äänenvaimentimen villoihin. Webastokorjaus maksoi tuolloin 600,-, siihen korjattiin piirilevy ja vaihdettiin palopää / -pesä, en muista enää tarkasti. Huoltoliike sanoi silloin että koko Webaston pakoputki maksaa jonkun verran toista sataa, eikä tässä tapauksessa siitä olisi kuulema ollut muuta hyötyä kuin imeytyneiden naftojen käryn poistuminen.
Imuilmaputkestä en kyllä havainnut kysyä mitään. Oletan että se on katsottu ja tarkistettu ja tarvittaessa putsattu, kun tietääkseni koko Webasto on ollut pöydällä jos siihen palopää/-pesä on vaihdettu ja piirikortti korjattu. Onko imuputki sellaisessa paikassa, että siihen on mahdollista päästä käsiksi ilman pyörän ja sisälokarin irrotusta?
Apparin oven tiivisteet on ainakin sen verran kunnossa, että Volvo tekstin kynnyslistat eivät kuraannu muulloin kun noustessa autoon, ja ulompien sisempien tiivisteiden väli on puhdas pölystä eli uskoisin niiden olevan tiiviit. Itse en kyllä apparin puolella oikeastaan istu kun tulee aina ajettua tuota autoa...
Alkaan jo epäilemään itseäni...

Mikäli tosiaan autoon menee 10 minuutin sisällä Webaston käynnistymisestä, kyllä autossa selvät kömyt on. Esim. pimeällä sen huomaa auton sisävaloista kun sisävaloissa leijailee kömy. Onko se sitten Webaston pakokaasuja vai pakokaasujen kuumuudesta höyryjä jotka vaan sattumalta kömyää... Jos sattuu olemaan auton vieressä kun Webasto käynnistyy, kyllä sieltä kuumista pakokaasuista johtuvaa höyryä tulee ihan kohtuullisesti. Ja kun Webasto jatkaa polttoaan nekin häviää.
Täytyy vissiin käydä vierailulla liikkeessä joka tuon korjasi. Ainakin alkuvuodesta se lupasi takuun työlleen.