Laitetaas omast vollest tämmöne topic pystyyn tänne. Kyseessä siis 1997, italiantuonti s70. Ostin auton hiljattain käyttäjältä volvos70, ja nyt laittelen tätä omaan makuun siistimmäks.


Varsinaisia vikoja autossa ei ole "kuin" luistava kytkin ja kolmosvaihteen syncro. Muuta laittelua on sit jonkinverran.
Moottorina täs on 2l turbo, vaparin kytkimellä ja laatikolla. Tavotteena tehdä autosta "virheetön".
Aloitin "projektin" sisätiloista. Takakontti tarvis saada siistimmäks, erkkasarja eteen, etuovienkaiuttimet hattuhyllylle, kuskin penkin korjaus (sauma ratkennut) jne.
Subikotelo oli muuten hyvä, mut halusin sen syvemmälle, ja verhoiltua harmaaks. Purin, muotoilin ja verhoilin uusiks sen.



Valmis. Samalla tuli tosiaan etuovien kaiuttimet siirrettyä hattuhyllylle (olivat tyhjät aikasemmin), ja äänieristettyy takakonttia hiukan. Vielä pitää vaihtaa tuo 2-kanavainen HarmanKardon vahvistin Blaukkarin 4-kanavaiseen.
Eteen tuli Hertzin erkkasarja, ja etuovet äänieristin. Kaiuttimille tein 19mm korokerenkaat, ja vedin uudet kaiutinkaapelit. Orkkis antennin poistin, peitelätkä tilalle ja Blaupunktin ikkunaantenni tuulilasiin. Myös radion johdot tuli siistittyä...





Huomasin että kaikki sisälokarit olivat vaihdon tarpeessa, oikea etu kulunut puhki, vasen etu haljennut ja irvistää, vasen taka laikalla kevennetty ja oikea taka pilkottu ja jätetty neljännesosa kiinni kumimattojen kera. Myös kaikki kaaret oli mankeloitu, ja loksujen vaihdossa "antimankeloin" ne

. Iloisena "yllätyksenä" ei näkynyt ruosteen alkuakaan.


Oikea helma oli halkeillut edestä. Hionta, dremelillä viillot halkeamiin, rasvanpoisto ja kuidut niskaan. Näkyvältä puolelta pitää viel paikkamaalata.


Vielä tarvitsee hommailla
kytkinremontti
+
perusteellinen puunaus kaikkialle.
Ehdotelkaa jotain kytkintä, vai kestääkö toi vaparin kytkin ~230hv / 300Nm?