Ihmettelin alkuviikosta kun autokatoksessa oli keltaisia läikkiä lumessa. Mietin että pakko olla jäähdytysnestettä. Tänään sitten alkoi ainajarruttaessa ilmoittamaan nesteen tasosta. Oli käytännössä minimirajalla.
Tutkin hallilla yläkautta endoskoopilla kuvaten, mutta missään ei näkynyt märkää. Auto seisoi semmoisen tunnin ja kone oli lämmin koska juuri oli ajettu 50km. matka. Paineet kyllä pysyi tuon ajan ihan hienosti, ja normaali suhahdus kuului kun avasi korkin.
Nestettä on ollut pohjamuovin päällä ihan jonkin verran, koska läikkiä maassa oli autokatoksen sisäänmenon kohdalla, eli sitä on valunut kun autolla peruutettu ulos katoksesta.
Täällä oli pakkasta viikko sitten usesmman päivän ajan kokoajan-32 - -38, enkä raaskinut käynnistää koko viikolla. Tiistaina sitten kun oli nolla keli, autolla ajettiin ensimmäisen kerran ja nuo läikät ovat ilmestyneet silloin.
Mistäköhän tuo on valunut? Itsellä tuli mieleen, että voiko vesipumpun akselitiiviste mennä niin koppuraksi että alkaa tihuuttaa ihan seistessä. Tuossa on Continentalin jakopää sarja vaihdettuna 3v sitten lappujen mukaan.
Neste ei hävinnyt ajaessa mihinkään nyt kun on 10 asteen pakkanen.
Moottori on 2016 tuplaturbo 2,4 D5