Meillä on nyt emäntä ajanut 3 vuodessa 104tkm vanhalla E200CDI:llä ja vaihtamaan on joutunut lähinnä kulutusosia... ostaessa oli ajettu 540tkm, nyt se 644tkm

Viime viikolla meni leimasta laakista läpi

Ostaessa/koeajolla selvisi seuraavat viat ja ne tinkasin auton hinnasta sekä korjasin lähes välittömästi
- Konepellin kaasujouset 20e/kpl
- Toinen etupyöränlaakeri äänsi 24e
Matkan varrella korjailtua
- Jarrulevyt sekä palat on vaihdettu joka kulmaan kerran(käsijarruosat samalla tietty)reilu 100e
- 1kpl takaiskareita nuukana kaverina kun pomppas kerran leimalla(tää on vaan käyttis tyyliin!!) 70e
- Yksi sarja kesärenkaita sekä yksi sarja talvirenkaita ostettu(kesärenkaat taas loppu, talvirenkailla ajaa vie pari talvee) molemmat sarjat kokoa 225/45 kesä ~240e/srj ja talvi ~280e/srj
- Toisen puolen takajarrukilpi kun vanha mätäni ~45e
- Takapöntön korvasin suoralla putkella kun mätäni, ei silti pörise eikä pärise yhtään(nyrkin kokoinen ahdin ja etupönttö vaimentaa tarpeeksi) 0e
- Cdi "kallis tyyppivika" 2kpl suuttimia alkoi vuotamaan. Pohjatiivisteet 1e/kpl ja venyvät pultit 1e/kpl suoraan veholta. Eli yhteensä 4e osat

Yks korjaamonomistaja kävi kotipihalla "kairaamassa" kannesta suuttimien kolot tasaiseksi kun oli työkalut ja veloitti tästä 30e.
- Lasinpyyhkimen sulka ~30e
Lisäksi autoon on vaihdatettu aina 20tkm valein öljyt ja mikä parasta tuolla välillä ei joudu tippaakaan öljyä lisäämään(65-70e/kerta)

Ja kerran laatikko sekä peräöljyt(jotain reilu 150e)..
Jotain ylimääräistäkin on tullut laiteltua kuten 4kpl kaukalomattoja että on mukavampi pitää siistinä ja 59e tehoboksin lähetyskuluineen tilasin saksasta niin on vähän mukavampi lähteä ohituksiin

Jokunen polttimo on joskus palanut..
Suurin vikahan noissa vanhoissa mersuissa on ruoste jota meidänkin yksilöstä löytyy lokarinreunoista sekä ovista mutta onneksi se ei haittaa ajoa. Pohja on hitsaamaton ja tosiaan jälleen viimeviikolla kovaksi ja ehjäksi todettu

Lähinnä kosmeettinen haitta tuo..
Enpä juuri keksi millä mulla käytetyllä(ostaessa 11v) autolla olisi päässyt halvemmalla ja helpommalla nuo reilu 100tkm. Omaan Volvoon missä volkkarindieseli olisi saanut lisätä jo tuolla matkalla 100 kertaa öljyäkin kun kuluttaa sen 1l/1000km

Kulutus on ollut kohtuullinen isoksi autoksi, kaikkea 5,9-7,0l väliltä(yleensä 6,4-6,5l/100km). Lisäksi mersussa on jakopääketjulla joten siinä säästää selvää rahaa ja välttyy turhilta jakopääremonteilta. Kyyti on hyvää kun on automaatti, vakkari ja ilmastointi. Tilaa on sisällä enemmän kun uudemman mallin E-sarjalaisissa.. pari vuotta vielä olisi tuolla tarkoitus ajaa ja sitten vaihdossa w211 06-> tai w212 jos perse kestää

Muita merkkejä en tuollaiseen yli 30tkm/vuodessa ajoon en edes harkitse.. bemareita saisi uudempia ja vähemmän ajettuja samaan hintaan mutta mulla on sellainen olo että omistaminen tulee KALLIIKSI! Volvojen etuvetoisuus ei oikein houkuta, muuten varmaan ihan ok autoja D5 koneiset. Ranskalaiset ja italialaiset kierrän erittäin kaukaa.
Jaa niin imusarjan(tyyppijuttuja) ajattelin tässä joskus kun kerkiän irroittaa ja putsata sekä samalla poistaa ne läpät sieltä kun veikkaan että on tukossa. Ehkä ohitan egr:n samalla niin pysyy jatkossa puhtaana..