Ylläpito on arvokasta. Suosittelen kokeilemaan ensin w140:stä. w220 on erittäin kallis pitää ja alkaa jo vanhuuttaankin menemään kalliita osia. Esim yksi etuiskari vehosta 1700e! Ja sit on se ruoste... :hello:
No niin noh, vähän niin ja näin, köyhälle kaikki on kallista ja sitä rataa...

Sanosin että jos itse ei pysty mitään tekemään niin kannattaa passata W220, silloin tulee todnäk aika hintavaksi.
Mitä noihin hintoihin tulee niin ei kai kukaan mersumies käy vanhaan ruoskaan osia Veholta hakemassa? Muutama esimerkki W220 osalta:
Airmatic tolppa eteen, Veho 1700,- vs. hyväksi todettu kunnostettu jenkeistä n. 450,- (on muuten halpa hinta siitä kyydistä minkä airmatic tarjoaa

)
S500:n flekti(tyyppivika), Veho 1200,- vs. tarvike netistä 250,-, kotimainen varaosaliike 350,-
Alatukivarsi eteen, Veho 565,- vs. tarvike 150,-
Mittaristo(tyyppivika) Veho (muistaakseeni) 800,- vs. kuvalliset ohjeet ja uudet konkat netistä ja kolvi käteen tai taitaa Suomestakin löytyä tekijä huntilla jos ei itse osaa.
Samaa sarjaa on airmaticin ja ilmastoinnin kompurat jne jne...
Oikeestaan noissa niitä todellisia peppukipuja on se fuketin ruoste ja airmaticin jakotukki jota ei ainakaan mun tiedossa ole tarvikkeena.
Ruosteetkin on korjattavissa ja ainakin yksi sankari suunnitteli jollain foorumilla taannoin sen jakotukin korjausta. Siitä syöpyy letkuliitoksista kierteet pois, ei enää ihan pelkillä o-renkaitten vaihdolla tiivisty sen jälkeen. Muistaakseeni ideana oli laittaa uuttaa kamaa tukkiin ja porata uudet kierteet mutta se prokkis ei tainnu koskaan edetä suunnittelua pidemmälle kun ehjä käytetty löytyi edukkaasti.
Joillakin on ollut ongelmaa kovilla pakkasilla airmaticin venttiilien kanssa, jäätyessään tekee autosta vähän mielenkiintoisemman ajettavan.
Takaluukun mekaaninen lukko on penaalista ja hajoaa, saapi korjattua kotikonstein. Tämä ei tosin lohduta hirveästi jos käy kuten yleensä, eli sen rikkoutumisen huomaa vasta kun akku sippaa ja uutta akkua konttiin yrittäessä huomaa ettei se aukeakkaan avaimella...

'99 malliset ihan alkupään autot on varustettu jollain fukin uniikeilla tuulilasinpyyhkijöillä joita ei saa kuin Boschilta. Motonetissä muistaakseeni huntin pintaan hintaa parilla, Boschin sulkien laadun tuntien saattaa mennä euro poikineen pelkkiin sulkiin.

Summa summarum, sanoisin että hienoa kyytiä hyvällä hinta/laatusuhteella osaavalle harrastajalle
joka jo ostaessa osaa katsoa mitä ostaa, muut voi pysyä erossa tai varautua jo valmiiksi tulossa olevaan "V***u miten kallis p*skakasa"-tilitykseen jonka todnäk ennemmin tai myöhemmin tulee kirjoittamaan all capseilla kaikille löytämilleen mersufoorumeille.
Nimim. 3 vuotta pelkillä perushuolloilla, kun ensin laittoi ne ruosteet kuntoon.
