Ehkä kaikista fiksuin ja turvallisin vaihtoehto olisi pitää nykyinen autosi, käytetyn auton ostaminen on aina "sika säkissä" -tyylinen tilanne, eikä kuntoa voi täysin tietää ennenkuin se osuu omalle kohdalle. Jos nykyinen Volvosi on sinulle jo kauttaaltaan tuttu, niin ehkä itse pitäisin sen, jollei sitten aidosti tee mieli vaihtaa autoa. Tunnetusti näitä autovalintojahan ei aina tehdä vain järkiperustein.

Mitä tulee noihin bensaturboihin, niin jos satut hyvän turbollisen mallin löytämään, niin mitään syytä välttää turbollista mallia, ei ole. Kuten muut on sanonut, niin noi turbobensat on huomattavasti mielekkäämpiä ajaa kuin vaparit. Bensaa menee yhtä paljon, mutta se turbo liikkuu aivan eri tavalla tarvittaessa.
Painotan tähän alkuun, että minulla ei ole mitään kokemusta tuon jälkiasenteisen vaihteistotermarin osalta, mutta
omaan korvaan tuo viritelmä kuulostaa siltä, että sillä yritetään paikata jotain muuta vikaa. Varsinkin, jos Webastoa hurruttaa surutta, niin todella vaikea uskoa, että auto olisi oikein toimiessaan kylmä. Onko perusasiat varmistettu, eli jäähdytysnesteen lämpötila nousee sinne minne pitääkin, eli termostaatti on kunnossa? Sisäkenno ei ole tukossa? Toki itselläni on yhden pykälän vanhempi D5, joten asia ei ole täysin vertailukelpoinen, mutta tuohon minun autoon on asennettu vaihteistolle lisäjäähdytin, joka kyllä varastaa moottorilta/vaihteistolta runsaasti lämpöä ja silti ei tarvitse todellakaan palella, vaan lämpöä riittää yllin kyllin. Jos vertaan omaa autoani vaikkapa emännän S60:seen (bensavapari), niin lämmöntuotto on aivan yhtä hyvää ja jos puhutaan lämpenemisestä tyhjäkäynnillä, niin kyllä lisälämmittimen kanssa huutava D5 lämpenee jopa nopeammin kuin bensakone yksinään.