Proturbo  Autodiagnoosi

Geneerinen Passion Red V60 Wagon 2011

  • 38 Vastauksia
  • 8082 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa KORBiNE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: Risto-Sport V60 Passion Red
« Vastaus #15 : 08.07.2024, 15:30:42 »
Mitä näistä olen lukenut, niin tuo Nissen on vielä äänekkäämpi ja monet palauttanut niitä takaisin uutuuttaan.

Kätevää.

Valeota olisi tyrkyllä. Samaan konkurssiin tietysti uusisi kennonkin kun näyttää olevan hammaspeikko iskeny sinnekkin. tai sitten annan jolista kunnes ei puske enää kylmää.

Poissa KORBiNE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: Risto-Sport V60 Passion Red
« Vastaus #16 : 18.07.2024, 19:41:41 »
Antaa kompuran inistä. Toistaseks.

Halvalla kotikylältä pyörähti ne hamutut ixionit haaviin.
pyöräytinpä alle ne. 245/45r18 on hitusen möhkö mutta näköjään mahtuu iloisesti pyörimään ja nyt uskaltanee harkita niiden jousien laittamista alle.

Ei ne virheettömät ole mutta ei ne kovin montaa viiskymppistä kyllä maksaneetkaan.

Kahden vaiheilla lähteekö edellinen setti kiertoon ja pidetään nämä vaiko pienempää kumia niille.



Poissa KORBiNE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: Risto-Sport V60 Passion Red
« Vastaus #17 : 25.07.2024, 20:28:16 »
Tullu tuota ilmastointia ja jurnutuksia pohdittua oikein urakalla. Nyt helteiden aikana huomasin että saattaa yhtäkkiä lakata puhaltamaasta kylmää ja muuttu lehmänhenkäykseksi.

Tokenee hetken kahden päästä. Äänikin saattaa hävitä kesken kaiken.
Mahtaisikohan olla jompikumpi viallinen.
Magneettikytkin kokonaisuudessaan limppuineen tai sitten säätöventtiili.

Poissa KORBiNE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: Risto-Sport V60 Passion Red
« Vastaus #18 : 31.08.2024, 21:53:27 »
Kompuran uusimalla lopppui ongelmat sen osalta.

Eniten tässä mietin että miksi ihmeessä auto ei madaltunut käytännössä yhtään pieni ero on tai sitten silmä ei vaan erota pappamadallusta vakiosta, aikaisemmat kun ovat olleet aina maxlänät. Alle meni eibachin -30mm setti ja bilsteinin B4 setti yläpäineen joka kulmaan. Olivat elämänsä loppupuolella.
Onko näissä mahdollista laskea etupäästä tolppaa vielä alemmaksi. Sehän käytännössä on ajokorkeuteen suoraan verrannollinen. Eli josko saisi tolppaa laskettua esim 5mm niin olisi jo hyvä.

Poissa KORBiNE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: Risto-Sport V60 Passion Red
« Vastaus #19 : 04.09.2024, 20:42:18 »
Ja taifuunisyksyä jatketaankin taas fillsrihankinnoilla
Lainaus

« Viimeksi muokattu: 04.09.2024, 20:46:56 kirjoittanut KORBiNE »

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1679
Vs: Risto-Sport V60 Passion Red
« Vastaus #20 : 05.09.2024, 08:22:29 »
...

Eniten tässä mietin että miksi ihmeessä auto ei madaltunut käytännössä yhtään pieni ero on tai sitten silmä ei vaan erota pappamadallusta vakiosta, aikaisemmat kun ovat olleet aina maxlänät. Alle meni eibachin -30mm setti ja bilsteinin B4 setti yläpäineen joka kulmaan. Olivat elämänsä loppupuolella.
...

Kun auto jo valmiiksi madallettu tehtaan toimesta sen 15 milliä, niin eipä tuo Eibachin -30 mm vakiokorkeudesta paljoa muuta, omassa (V70) laski jotain 20milliä edessä ja 15 milliä takana vakiosta.
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2928
  • "Noku mä haluan"
Vs: Risto-Sport V60 Passion Red
« Vastaus #21 : 05.09.2024, 21:06:01 »
Alle meni eibachin -30mm setti ja bilsteinin B4 setti yläpäineen joka kulmaan. Olivat elämänsä loppupuolella.

Onko minkälainen muutos vrt vakioon?

Vakio r-design satsi on todella kova ja rengasäänet kantautuu rungon kautta kabiiniin tämän takia

Poissa KORBiNE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: Risto-Sport V60 Passion Red
« Vastaus #22 : 09.09.2024, 23:06:55 »
Onko minkälainen muutos vrt vakioon?

Vakio r-design satsi on todella kova ja rengasäänet kantautuu rungon kautta kabiiniin tämän takia

Voi olla että placeboa, mutta mielestäni hieman jämäkämpi olematta pintakova. Rengasmelusta en sano mitään kun alla oli 245 nokiat ja nyt 235 kiinan kusiluistimet :D

Poissa KORBiNE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: Geneerinen Passion Red V60 Wagon 2011
« Vastaus #23 : 17.10.2024, 16:56:25 »
Ja sieltähän tupsahti vuosi lisää ajoaikaa puhtain paperein.
Pyysin tarkastamaan vielä takakelkan isot puslat erikseen kun tyyppivika ja ei katsurin mielestä mitään moitittavaa. Hyvä näin.

Samalla uudet ölpät, suodattimet sekä raikkari. Kelpaa taas lasetella.



« Viimeksi muokattu: 17.10.2024, 17:02:13 kirjoittanut KORBiNE »

Poissa 74t3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 362
  • www.vrcf.fi
Vs: Geneerinen Passion Red V60 Wagon 2011
« Vastaus #24 : 17.10.2024, 22:55:17 »
Komia on.

Olen tässä pohtinut, että varmaan tuo omakin S60 pitäisi käyttää leimalla, kun kuukauden sisällä olisi aika.

Olen yrittänyt kovasti etsiä siitä vikaa, mutta en keksi oikein mitään erityistä. Niin täytynee antaa katsurin tsekata - pieni kynnys on asiaan ollut, kun autolla on täysin suora historia yli 300tkm - aina läpi ekalla.  *karkuun->

Poissa KORBiNE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: Geneerinen Passion Red V60 Wagon 2011
« Vastaus #25 : 13.11.2024, 22:58:15 »
Dimdaadaa! Jatketaan monologilla.

Samalla oudon kitkutuksen syy ehkä löytyi. Inan hihna oli syystä x pituusmittamerkinnältään 2mm pidempi kuin alkup volvolainen. Oudot kylmät kitkutukset loppui siihen.

Talvilook haki paikkansa ja eiköhän tällä päästä kevääseen.






Poissa KORBiNE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: Geneerinen Passion Red V60 Wagon 2011
« Vastaus #26 : 01.02.2025, 19:43:29 »
Amen. Bc racingin setti löysi tiensä alle. Ilmeiseti hieman vanhempi malli kun on zg11 merkinnällä ja leimat vuodelta 22.

Muuten tuntuu toimivan oikein mainiosti mutta todella matalissa nopeuksissa terävät montut, nimismiehenkihara, keskiviivan uritus aiheuttaavat kolinaa. Outoa on se että jos molemmat pyörät ottavat osuman samaan aikaan ääni loistaa poissaolollaa.

Taakse koiranluut jo uusinkin ei vaikutusta.

Kuuluuko näissä bc racingeissä takaiskarien yläpään olla suoraan pellissä kiinni josko siellä onki hieman mellaantunut kumi. sitä ei tullut tarkistettua kun käytetty setti kyseessä. Ulkoinen habitus kun ei anna merkkejä että olisi loppuunkulunut sarja.

Ideoita?



Poissa KORBiNE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: Geneerinen Passion Red V60 Wagon 2011
« Vastaus #27 : 21.02.2025, 21:30:38 »
Löytypä ikivanhalle luminalightsin "työvalolle" käyttöä. Kontinluukun sisävalo on mallia onneton niin päivittypä kivasti teipillä ja lampulla.

Takavaloihin plug n pray ledituikuista saa antaa suosituksia peruutusvaloiksi. Otin tyhmänä ympäriheijastavat auxitot joissa ei käytännössä ole taaksepäin valoa muutakuin mitä diffuuseri heijastaa ja ne ei vakuuta. Taaksepäin ei juuri mitään ja heijastaa ihan minne sattuu.

Toisessa apupitkässä on jotain fiilunkia kun lakkaa näköjään palamasta. Laitoin uuden polttimon joka syttyi oikein nätisti mutta paripäivää myöhemmin taas pimeänä. Samalta puolelta pitkän heräte otettu mutta ainakin todella kärsineiden yleismittarin kärkien mukaan johtaa sähköä ettei mitään.

Onko ollut vastaavia tai tietoa onko umpion oma johtosarja kuinka arka. Valeon hermanni näköjään laittanu mustaa ja harmaata umpion täydeltä.

Alla upeasta OEM päivityksestä kuvatus




Poissa KORBiNE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: Geneerinen Passion Red V60 Wagon 2011
« Vastaus #28 : 01.03.2025, 16:06:42 »
Löytypä ikivanhalle luminalightsin "työvalolle" käyttöä. Kontinluukun sisävalo on mallia onneton niin päivittypä kivasti teipillä ja lampulla.

Takavaloihin plug n pray ledituikuista saa antaa suosituksia peruutusvaloiksi. Otin tyhmänä ympäriheijastavat auxitot joissa ei käytännössä ole taaksepäin valoa muutakuin mitä diffuuseri heijastaa ja ne ei vakuuta. Taaksepäin ei juuri mitään ja heijastaa ihan minne sattuu.

Toisessa apupitkässä on jotain fiilunkia kun lakkaa näköjään palamasta. Laitoin uuden polttimon joka syttyi oikein nätisti mutta paripäivää myöhemmin taas pimeänä. Samalta puolelta pitkän heräte otettu mutta ainakin todella kärsineiden yleismittarin kärkien mukaan johtaa sähköä ettei mitään.

Onko ollut vastaavia tai tietoa onko umpion oma johtosarja kuinka arka. Valeon hermanni näköjään laittanu mustaa ja harmaata umpion täydeltä.

Alla upeasta OEM päivityksestä kuvatus






Ja tähän löytyi selitys. Nappasi yläpään auki ni tuli kahdessa osassa kääntölaakeri lattialle.

Poissa KORBiNE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: Geneerinen Passion Red V60 Wagon 2011
« Vastaus #29 : 01.03.2025, 16:07:26 »
Amen. Bc racingin setti löysi tiensä alle. Ilmeiseti hieman vanhempi malli kun on zg11 merkinnällä ja leimat vuodelta 22.

Muuten tuntuu toimivan oikein mainiosti mutta todella matalissa nopeuksissa terävät montut, nimismiehenkihara, keskiviivan uritus aiheuttaavat kolinaa. Outoa on se että jos molemmat pyörät ottavat osuman samaan aikaan ääni loistaa poissaolollaa.

Taakse koiranluut jo uusinkin ei vaikutusta.

Kuuluuko näissä bc racingeissä takaiskarien yläpään olla suoraan pellissä kiinni josko siellä onki hieman mellaantunut kumi. sitä ei tullut tarkistettua kun käytetty setti kyseessä. Ulkoinen habitus kun ei anna merkkejä että olisi loppuunkulunut sarja.

Ideoita?



Kääntölaakerithan tulivat näköjään kahtena kappaleena lattialle yläpään purun yhteydessä :)

 

Proturbo  Autodiagnoosi