Volvo S40 vm. 2005 2.4 aut.
Ongelma alkoi kun ajoin pohjoiseen 800 km, 200kg peräkontin kuorman jälkeen.
Ensin oli pieni tuntina 90/kmh penkissä. Ajoin takaisin välttäen 90 tutinan takia. Sit uudet renkaat ja alkoi taas tutina korissa/penkissä, ei ratissa ja 85-105 km/h. Väillä ei ollenkaan ja sit kun tutina alkaa, se on aaltoileva. Vaihdettu vasen etutukivarsi koska oli väljä taka pusla. Nelipyöräsuuntaus. Uudestaan uudet renkaat testiin, käytin takana nasta renkaitakin, ei vaikutusta. Oikea taka levy/napa lämpiää. Mutta ei jarrut laahaa, ei tärisytä. Vaihdoin takaiskarit, ei vaikutusta. Ajoin kuusamoon lomalle nyt kesäkuussa vaikka tärräsi pirusti lopussa. Epäilin et taka jarru mut 3.v sit vaihdettu uusi satula. Palat viime kesänä. Pyöränlaakeri 1.v SKF vaihdettu. Hyvin pyörii, ei siinä vikana. Ihan sama onko 3,4 vai d päällä, ei vedossa eikä kaasua löysätessä tärinä. Yks asentaja sanoi et oikea vetari vois olla ennen kuin lähdin kmo. Kmo toinen asentaja ajoi ja sanoi et ei ainakaan vetareissa. Kun ei kiihdyttäessä eikä löysätessä. Oikealla taakse laitettu uusi pyöränlaakeri, jarrusatula, letku, liukutapit ja putsattu ja ilmattu viimeisen päälle. Ja oli muuten pirusti itikoita. Ja jarru lämpiää vaan pirusti vaikka ei ota kiinni. Käsijarru löystytetty. Kokelin oikeaa vetoniveltä ajon jalkeen niin kuuma oli ja tukilaakeri kuumana. Vaikka ei äännä mut on nihkeä nyt kun aikaisemmin kokeilin niin eli taitaa olla siinä vika mutta takalevyn kuumenemista en tiedä. Ajoin ilman esp vaikutusta. Kaveri insinööri/katsastusmies sanoi et on outo homma. Vetonivelet ei äännä ratti linkussa edes takaisin mutta paukahti tosi kovasti kun kiihdytin ratti vasemmalla, oikealta kuului kuin moskalla lyöty koneen kylkeen. Tilasin uuden vetarin oikealla ja kaikki uudet levyt ja palat. Jos jollakin samaa niin ilmoitan tänne kun saan vaihdettua.