Huomasin jokunen aika sitten, että volttimittarin osoitin alkoi hieman heittelehtimään ajon aikana, sellaista jatkuvaa "hakemista" mittarin osoittimen mukaan. Toisaalta taas kun virrat kääntää päälle mutta ei käynnistä, on osoitin aivan vakaa ja mittari näyttää oikein. Huomasin myös, että latausjännite vaikuttaa vähän korkealta, vaikka vaihteleekin jatkuvasti. Akulta mittasin kun mitään sähkölaitetta ei toiminnassa, niin tulee 14.8 (tosin jatkuvaa pientä vaihtelua). Kun laitoin kaikki mahdolliset sähkölaitteet päälle, oli mittaustulos noin 14.2 volttia, tosin jatkuvaa pientä vaihtelua tässäkin. Huomasin myös, että mittariston valot ja sisätilan valo palavat välillä kirkkaammin ja välillä himmeämmin, eli jännitteen vaihtelua siis tapahtuu. Nyt olen käynyt läpi ja puhdistanut laturin liitoksia, sekä maadoitus-liitoksia, tällä ei kuitenkaan ollut asiaan mitään vaikutusta. Mittasin myös että laturin B+ liittimessä on täsmälleen sama jännite, kuin akun + navassa. Tänään sitten tutkisin autoa lisää, huomasin, että lataussäätimessä lukee 14.5v, aika korkea, mutta pärjätty on tälläkin laturi/säädin yhdistelmällä jo varmaan parisenkymmentä vuotta. Sitten tein mielenkiintoisen havainnon, D+ liittimeen kun tulee latauksen merkkivalon johto, ja johdon päässä on pieni abiko-liitin, niin liittimen muovi on murtunut rikki ja johto on kyllä liittimen sisällä, mutta johto heiluu aika löysänä. Voisiko tämä löysä liitin yksistään olla vastuussa siitä, että latausjännite vaihtelee ja hakee jatkuvasti? Latauksen merkkivalo ja muutkin merkkivalot mittaristossa kyllä toimivat normaalisti.