Ei mee kauheen putkeen taas. Ajelin tuossa ja rupesin ihmetteleen että hirttikö kaasu kiinni kun ei kierrokset laske alle 2000 ollenkaan vaikka päästi kaasun, paino kytkimen pohjaan jne...
No auto parkkiin ja tutkimaan -> imusarjasta jarrutehostimeen menevä letku hapertunu poikki ja tietysti tuo koneen heiluminen myötävaikuttanu asiaa.

Onneks ei oltu kaukana kotoa niin pääsi vaihtamaan uuden letkun.
Sitten koeajolle...ohhoh, kylläpä nousee ahdot korkealle 1.5 bar ja ylikin jos ois painanu meneen.
Hetken miettimistauko ja sit välähti että tuo letkuhan on varmasti vuotanu jo jonku aikaa (mukaanlukien säädettäessä) ja siks paineet pysyny maltillisempina -> turbo pyöriny varmaan aika hurjaa vauhtia.
No ruuvailin sitte hukkaportin tankoa löysemmälle, ensin kierroksen, sitten kaks...kolme.
Sain paineita järkevämpään suuntaan, mut nythän tuli sitte se yleinen ilmiö että ahdot rupes karkaamaan sinne 1.3 - 1.4 bariin pitemmissä vedoissa kolmosella. Nelosella kiihdyttäessä matalemmilla kierroksilla pysyy hienosti 0.8 bar niinku hukkaportin kellon kuuluukin pitää.
Eipä tuota auta enää löysäillä, loppuu kohta jenka.
Milläs tuon nyt ratkaset... syyhän on tunnetusti tuo mitsun pieni pakopesä + liian pieni hukkaportin reikä.

Pitääkö laittaa rajapaineventtiili imusarjaan pitämään paine 1.2 barissa. Turbon eliniän vois varmaan laskea kuukausissa.

Holsetti odottelis tallissa, mut se tarvis kaveriks pakosarjan ja ulkosen hukkaportin.