Sadetunnistin tuli kuntoon reklamaation myötä. Vaihtoivat sadetunnistimen kokonaan.
Reklamaation syynä oli virhe palvelussa, koska sadetunnistin ei toiminut lasin vaihdon jälkeen siten että turvallinen ajaminen olisi ollut mahdollista. Ennen lasin vaihto ei ongelmia vaan toiminta oli loogista.
Uusi lasi ja vanha sadetunnistin yhdistelmä oli ulkoa lasin läpi katsottuna ”samea” ja uudella anturilla näkymä lasin läpi oli kirkas (hieman sinertävä, mutta ei samea).
Kirjallisen reklamaation myötä siis hoitivat homman asiallisesti odotellessa ja tuli tällä kuntoon.
Häiritsevää asiassa vain oli merkkiliikkeen ylimielinen suhtautuminen asiakkaaseen. Aluksi eivät uskoneet että sadetunnistinta osataan käyttää (kytkeä siis viiksen napista päälle, ohjeistivat kolmeen kertaan käyttämään sadetunnistinta ja totesivat ettei vikaa ole). Autoa käytti liikkeessä vaimoni jota selkeästi aliarvioitiin ulkonäön perusteella ja kielen käyttö oli aggressiivista tupinaa kun toiminnan ongelmia yritettiin selvittää.
Sitten aikoivat kalibroida vanhan anturin ja vielä erikseen kertoivat tehneensä kalibroinnin. Tällaista mahdollisuutta ei ilmeisesti siis ole tässä mallissa olemassakaan. Ainakin joissain BMW malleissa on mahdollisuus tehdä initialisointi lasin vaihdon jälkeen, mutta tässä ei?
Käytännössä siis merkkiliikkeessä suoraan valehdeltiin asiakkaalle.
Lopputulos siis silti hyvä mutta vasta turhan veivauksen jälkeen. Yrityksen nimeä nyt en julkista kaikille koska kirjallisen reklamaation jälkeen toiminta oli tosi asiallista. Sitä ennen ala-arvoista. Kai älysivät että kirjallisesti käyty keskustelu jää talteen.
Sitä mietin että olisiko koko ongelma korjautunut sillä että anturin ja lasin välinen ”geelityyny” vai mikä nyt onkaan, olisi vaihdettu heti uuteen. Volvo kun ilmeisesti ei toimita noita tyynyjä vaan aina uuden anturin.