Joo, ongelma oli kyllä todellinen, sitä nestettä oli liian vähän, ja tuon tunnistimen johdon irroitus / palautus toimi jostain syystä, mutta vain muutamaksi päiväksi kunnes oireet palasivat. Tilasin uuden tasoanturin, ja ajoin paikallisen Volvoliikken ohi. Huollossa totesivat että "järjestelmässä on kova paine" kun avasivat paisuntasäiliön korkin, ja epäilivät että kansi tai lohko on halki. Järjestelmässä oli jonkinlainen ilmalukko, sillä kun avasivat paisarin korkin auton ollessa lämmin, se imaisi nesteet alle minimitason. Nestettä lisättiin lähes maksimitasoon, ja ongelmat poistuivat n 60-80 km matkalle, kunnes oireet palasivat. Auton alla ei näy mitään nestettä, eli niin paljoa sieltä ei ainakaan vuoda, auto ei savuta eikä öljyntäyttökorkissa ole jälkeäkään mistään limasta, eli omasta mielestä ei olisi oireita nesteiden ja öljyn sekoittumisesta. Huollon mielestä kannattaa aloittaa kannen irroittamisella ja mahdollisesti koko koneen irroittamisellaa halkeaman etsimiseksi. Tämä kuulostaa ainakin näin maallikon korviin aika hurjaalta vian etsinnän aloitukselta? Onko kellään aavistusta onko tässä D3 koneessa joku "tyyppivikakohta" mistä nesteet noin salakavalasti mutta kuitenkin aika reippaasti (alle 100km matkalla täydestä hälytysrajaan) voisi vuotaa? Niin hyvin kun konehuoneesta näkyy, ei näy jälkiäkään vuodosta. En tiedä liittyykö asiaan millään tapaa, mutta autoon vaihdettiin (juuri sopivasti alle 100km ennen oireiden alkamista) ilmastoinnin kompressori. Samaisessa Vovon huollossa todettiin, että uusi kompressori takertelee, ja aiheuttaa ajoittain hihnan liukumista kun se jumittuu. Voiko takerteleva kompressori aiheuttaa vuotoja, esim olisiko se voinut aiheuttaa vesipumpulle vahinkoa?