Öljynsyöntiin välttämättä hirveästi vaikuta. Mulla oma edellinen V90 D5 2018 popsi sitä öljyä jo tasaisesti litran /10tkm kun autolla oli ajettu 70tkm... Samana jatkui kun lähti vaihtoon noin 140tkm ajettuna.
Näin voi olla. Ei litra kymppitonnilla varmaan mikään viaksi luettava ole. Vaimon Vw piti olla mittauksessa litra per 1000 km, jotta valmistaja alkoi osallistumaan korjaukseen. Volvoihin kai moottorit maksetaan itse muutenkin.
Imusarjan vaihto oli siis alkuviikosta ja nyt auto haisee dieseliltä ulospäin. Ekan kerran kaupan parkkiksella huomasin, kun palasin autolle. Kysyin, koska kaksi kertaa tällä viikolla käytiin merkkihuollossa. Ei ole kuulemma polttoainelinjoihin koskettu imusarjan vaihdossa. Illalla oli kaveri haistelemassa ja vahvisti dieselin hajun. Ei tarvii päätä työntää pellin alle, että huomaa. Ensi viikon korjaamokäyntiä joutuu nyt varmaan eri ketjuun yrittää, kun pitäisi vaihtaa paikkakuntaa.
Muokkaus: tuolla sinisen nuolen koloissa on nestettä. Kärsiikö tota punaista miten kovasti kiristää? Onko se kierre normaalisti? Ei ole selkeesti löysällä. Jos aukasee, niin meneekö ilmaa järjestelmään, eikä lähe ikinä omin avuin?

Muokkaus2: meinas jo harmittaa, mutta asiallisesti alkoivat hoitaa. En alkanut itse yrittää aukoa. On tietty vaikea havaita, kun pitää olla käynnissä ennenkuin vuotaa. Huollossa tiukat aikaikkunat, ettei isompia koeajoja ehdi. Jospa se tästä nyt alkais sujua