Noh, palovakuutuksesta huolimatta läjä on yhä tallissa, ja v-käyräkin tuli takasin katon alapuolelle. Syy on nimittäin se, että toisella rautalaippasella kardaanilla vapina väheni merkittävästi, siitä vaan laakeri ikäänkuin morjesti eli pahasti rohisevan laakerin tekohengitys täyttämällä se skf:n laakerirasvalla ei toiminut; minuutin pyörittelyn jälkeen oli koko tukikumimötkö aika lämmin, ja niitä kivisuojapeltiä raottamalla vastaan tuli ruosteensekaista mössöä, jonka tunnistin olleen rasvaa.
Takaisin aiheeseen, tuo nyt kiinni oleva versio vapisti jo sen verran vähän, että palasi motivaatio tehdä jotakin, ja otin tuon digitönärin esiin ja mittasin etummaisen ristinivelen liikettä kardaanin kierroksen aikana. Päädyin aika jämäkkään mittaustulokseen, eli ristikon päiden asema muuttuu millin sivulta toiselle sivulle muutoksessa, eli siis voimalinja on sivuttain vinossa. Pystysuuntaista en mahtunut mittaamaan, mutta luultavasti sitä on enempi... Eikös ristikon pitäisi tuommoinen kulma kuitenkin katella ihan tyytyväisenä? Täytynee kohta oikeen laskea se asteina...