Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo on Call vaatii huollon

• 234 Vastauksia
  • 33751 Lukukerrat

ErkkiXC ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa tuomaril

• Valvoja
  • Turbo
  • *
Vs: Volvo on Call vaatii huollon
« Vastaus #225 : tänään kello 01:42:53 »
Pakkasteoria lienee ontuva kyllä, mutta joku yhdistävä tekijä näillä on tilastollisesti varmaan pakko olla, kun näitä on levinnyt niin paljon. Ylläpitolaturin osallisuuteen on todella vaikea uskoa, tämän yli 5 vuoden omistuskauden aikana olen laittanut V90:seen ylläpitolaturin kiinni varmasti vähintään sata kertaa, koska auto seisoo pitkiä aikoja. Alijännitteestä en sitten tiedä, kerran olen onnistunut saattamaan sen verran alas jännitteen startissa, että SRS-valo pamahti tauluun, tästäkin tosin useampi vuosi aikaa.

Huomasin äsken, että meidän V90 ei ollu päivittänyt sijaintiaan sovellukseen muutamaan viikkoon, niin kävin kytkemässä sytytysvirrat päälle ja testasin sen jälkeen sovellusta niin yhteys pelasi, niin pääsin itse kuumotuksistani.

Olen tietoisesti jättänyt päivitykset ottamatta ja sovellus näyttää auton versioksi 2.2. Valtaosalla hajonneet VCM:t on vissiin autoista, joissa on 3.x softat. Tuskin tälläkään on tekemistä asian kanssa, mutta kuumeisesti yritän löytää jotain yhdistävää tekijää näille hajoamisille.

Poissa Beagle

• Grand Luxe Touring
  • V90CC -17, Opel Vivaro -08, Polar husvagn 730BK
« Vastaus #226 : tänään kello 06:10:55 »
Oliko niin että se paikka mikä niissä vikaantuu, liittyy Ethernet porttiin?  Erikoista on se ettei mikään taho pysty näitä korjaamaan? Jos kerran sercapkin nostaa kädet pystyyn. Ihmisen tekemä laite se tuonkin pitäisi olla.

Joulun ja uudenvuoden aikaan näyttää valtaosalla vcm yksiköt hajonneen. Silloin oli myös lukuisia yhteysongelmia puhelinsovelluksen ja auton välillä. Lisäksi vielä kovat pakkaset.  Voiko olla syy-yhteys näillä?

Minulla 4G boksi. Yhä toistaiseksi toimii. V90CC -17 Ei tietoa onko edellisen omistajan aikaan vaihdettu. Ainakaan kuittia ei ole ja autoa käytetty muualla huollossa kuin merkkiliikkeessä. Enpä tiedä uskallanko viedä itsekään jos vaikka sieltä tulee buginen päivitys vcm yksikölle joka sen tuhoaa.

Ehkä foliohattuhommia, mutta ei olisi ensimmäinen kerta.
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa tuomaril

• Valvoja
  • Turbo
  • *
« Vastaus #227 : tänään kello 06:27:55 »
Ethernet-rööri on tosiaan yksi yleinen paikka, josta tuo matolaatikko simahtaa. Sitä en sitten tiedä onko vikakohde sama/eri riippuen siitä että kuinka vakavat oireet matolaatikon vikaantuminen aiheuttaa.

Oliko sulla Beagle mikä softaversio autossa?

Poissa Heikki75

• Grand Luxe
  • **
  • V60 D4 AWD
« Vastaus #228 : tänään kello 06:36:23 »
Oliko niin että se paikka mikä niissä vikaantuu, liittyy Ethernet porttiin?  Erikoista on se ettei mikään taho pysty näitä korjaamaan? Jos kerran sercapkin nostaa kädet pystyyn. Ihmisen tekemä laite se tuonkin pitäisi olla.

Joulun ja uudenvuoden aikaan näyttää valtaosalla vcm yksiköt hajonneen. Silloin oli myös lukuisia yhteysongelmia puhelinsovelluksen ja auton välillä. Lisäksi vielä kovat pakkaset.  Voiko olla syy-yhteys näillä?

Minulla 4G boksi. Yhä toistaiseksi toimii. V90CC -17 Ei tietoa onko edellisen omistajan aikaan vaihdettu. Ainakaan kuittia ei ole ja autoa käytetty muualla huollossa kuin merkkiliikkeessä. Enpä tiedä uskallanko viedä itsekään jos vaikka sieltä tulee buginen päivitys vcm yksikölle joka sen tuhoaa.

Ehkä foliohattuhommia, mutta ei olisi ensimmäinen kerta.

Minulla oli joskus marraskuussa synkin jakso tuon toimivuuden kanssa. Olin varma että jotain on vialla fyysisesti, vaihdoin pää-akunkin tuolloin, kun vaikutti alkuperäiseltä. Jossakin kohtaa oli vikamuistissakin koodi VCM-ongelmista.

Sitten joskus Joulukuun puolivälissä tuli autoon VOC-päivitys ja sen jälkeen toimi varmaankin 5 viikkoa täysin moitteetta. Tosin tällä tuskin oli asiaan todellista vaikutusta, koska jokin aika sitten oli pari vuorokautta kun en saanut aamuisin lämmitintä käyntiin. Nyt on taas toiminut pidemmän aikaa moitteetta.
Pakkastakin on ollut välillä-30 alapuolella.

Jotakin kummallista tässä on kun näin paljon vikaantumisia sattuu näin lyhyeen aikaikkunaan. Kuitenkin nämä autot ovat olleet tuolla sateissa ja pakkasissa, vanhimmat jo pian 10 vuotta?

Poissa Heikki75

• Grand Luxe
  • **
  • V60 D4 AWD
« Vastaus #229 : tänään kello 06:37:51 »
Ethernet-rööri on tosiaan yksi yleinen paikka, josta tuo matolaatikko simahtaa. Sitä en sitten tiedä onko vikakohde sama/eri riippuen siitä että kuinka vakavat oireet matolaatikon vikaantuminen aiheuttaa.

Mulla on 3.4.4

Poissa jak900

• Turbo
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #230 : tänään kello 06:42:55 »
Mielenkiintoista seurata miten näissä kaikissa tapauksissa lähtee asiat suuntautumaan. Softa todennäköisin syy ja senpä vuoksi tällä hetkellä nostetetaan käsiä, vielä ne venäläiset tähänkin keinon löytää niin kuin aikasempiinkin volvon lukituksiin  ;D

Poissa T-Row

• De Luxe
  • *
« Vastaus #231 : tänään kello 07:09:34 »
Mites autot joissa ei ole VOC- tai hätäpuheluominaisuutta? Hajoaako niistäkin jossain vaiheessa tuo VCM-purkki? Mietin tässä vaan kun itsellä tulee tänä vuonna autolle ikää 10v, niin lieneekö tuo purkki jo vaihdettu jossain välissä vai onko se vasta edessä päin.

Poissa 8-pätkä

• Grand Touring
« Vastaus #232 : tänään kello 08:46:44 »
Mielenkiintoinen epidemia. Oma auto vm. 20 ja softaversio näytti olevan 2.1 eikä taida siitä tulla minun aikana päivittymään. :2funny:

Onkohan kaikki näistä "hajonneista" bokseista viimeisimmällä ohjelmistoversiolla?

Kai mullakin pitäisi tuo vanhemman mallin 2/3G--mallin purkki olla kun ei ole vielä android-käyttöliittymää?
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Beagle

• Grand Luxe Touring
  • V90CC -17, Opel Vivaro -08, Polar husvagn 730BK
« Vastaus #233 : tänään kello 09:16:13 »

3.7 näyttää mobiilisovellus. Menin joulukuussa päivittämään.
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa laatija

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #234 : tänään kello 11:13:49 »
Mulle päivittivät huollossa tuon 3.7 ja sen jälkeen ongelma alko, sattu varmaan just sopivasti samaan aikaan. Siihen vielä pakkasta yli 30 astetta... olisko kuukin ollu jotenkin oudossa asemassa...  ;D Olis aika koomista, ettei Volvo kestä pakkasta.
« Viimeksi muokattu: tänään kello 11:15:35 kirjoittanut laatija »

Proturbo  Autodiagnoosi