Hapettumista ja paskoista liittimissä,
CRCllä on spraypulloissa liittimille ja elektroniikalle tököttiä, joilla poistaa hapettumia ja puhdistaa/voidella kontaktipinnoilta. Tuolla hapettumien poistajalla tullut useammin jo käyttöä, esim. maadotuksien käsittelyssä, kun taas toi puhdistus ja voiteluaine uudempi tuttavuus.
Bensapumpulle menee toisiaan viisi johtoa. Pumpun +/- , antureiden singaalit (3). Se paineensäädin on semmoinen metallinen ”nännirinkula”, johon menee maadoitus. Se käsittääkseni päästää ylimääräisen paineen läpi takaisin tankkiin. Tämä ”tieto” ihan siis mutuna, sitä aparaattia käsissään pyöritelleenä ja ihmetelleenä.
Sitten taas niistä lukijalla luetuista ”haamuarvoista”… voihan se olla, että jotkut arvot on sinne auton tietokoneelle jumitettu, jotta se systeemi toimii ja tai joku vaihtuva arvo saattaa olla tottakin, jota se auto säätää, vaikkei se sitten vaikuta mitään, jos siinä ei ole sitä säädettävää osaa. Tämmöisiä pohdin, kun noita moottoreita on erilaisia ja niissä eri säätyviä osia ja ominaisuuksia. Käsittääkseni tämä ”perus” vapari on sieltä yksinkertaisimmasta päästä.
Eiks ton lamda-arvon pitäs olla melko tasantarkkaan
yksi, vai miten se katsastuksessa on? Eikö ne siellä sitä mittaa…
Tulipas herättyä taas keskellä yötä…
