V70 2.5T vm -05, Vvt-pyörät vaihdettiin 2 kk sitten pajalla, koska sieltä puski öljyä. (Jakopään tiiviste vaihdettiin viime vuonna, kun ei ollut vielä varmaa mistä vuosi, tänä kesänä käytin diagnoosissa wetterillä ja vvt-pyörien totesivat olevan erittäin väljät ja sieltä vuotavan.)
Varasin tutulle korjaamolle ajan vvt-remonttiin, koska edullisempi kuin wetteri.
Vvt-rempan jälkeen alkoi moottorin oranssi häiriövalo palaa jo korjaamon pihassa, ja vääntö tuntui kadonneen. Auto samantien takas, luettiin vikakoodit, imupuolta ilmoitti. Sain uuden ajan vasta eiliselle ja korjaaja sanoi irrottavansa solenoidin ja putsaavan sen. Hakiessani auton pajalta ilmoitti lukeneensa koodit solenoidin irrotuksen ja putsin jälkeen, ja samat koodit ilmoitti edelleen, ja korjaaja kertoi tilanneensa uuden solenoidin ja lupasi vaihtaa tulevana maanantaina.
Noh, läksin ajamaan pajalta ja heti kohta alkoi väläytellä välillä punaista vikaa ja öljykannua, olin aivan ällikällä lyöty ja mietin, että onko joku anturi nyt huonosti. 3 km motarilla ja vikavalo alkoi palaa. Pysäytin saman tien tien laitaan.
Ilmeisesti kone ei leiponut kiinni samantien kun valo alkoi palaa, koska pysäytin ja sammutin?
Hinausautohan siinä piti soittaa ja hinauttaa auto takas pajalle.
Onko nyt näin, että solenoidista korkkasi? Olisiko pitänyt tiiviste vaihtaa, kun käytti solenoidia irti? Volvon netti-foorumilta luin jotain tällaisia?
Pitääkö tiiviste vaihtaa AINA kun solenoidi käy irti? Ja olisiko ammattilaisen pitänyt tietää tämä?
Mitä nyt pitäisi naisihmisen huomioida vielä, jos saan autoni takaisin ajokunnossa?
Joo, pihyyksissäni tein hölmösti kun en wetterille jättänyt korjattavaksi.