Viimeksi tapahtunutta.
1,5 viikkoa sitten vaihdoin tyhjennetyn partikkelin vakion tilalle, koska säätöpäivä oli edessä tiistaina 21.2. Sitä ennen kävin myös samppasportissa hakemassa vakio-ohjelman tuohon volvooni. No, siinä partikkelien vaihdon yhteydessä sitten korkkasi kierteet lämpötila-anturista.
No vielä oli kierrettä sen verran että ruuvasin sen tuohon tyhjättyyn partikkeliin. Viim.viikon torstaina kurvasin sitten bilialle kuitenkin hakemaan uutta anturia. Ei paha 106e. Tilasin siinä sitten myös r-desing mallin takapuskurin. Täyty saada puskuri missä paikka kahdelle ulostulolle, ja se puskuri on omaan silmään ihan ok. Ja tuo orkkis puskuri on niin ruma että siihen ei mitään koloja rupee tekemään. No se siitä. Perjantaina sain sitten tiedon että 21.1 säätöpäivä on peruttu.
No tyhjätyllä partiikelilla on jatkettu nilkuttamista sitten siitä asti. Kunnes, kiitos täällä kirjoittelevalle "nortille" vinkistä, jolla saataisi auto toimimaan tyhjätyllä partikkelilla ilman mitään ohjelmointeja.
No kokeilin sitä systeemiä, mutta ei toiminut. Lue loppuun niin asia valkenee

Nyt huomenna on säätöpäivä sitten edessä. Lähinnä tärkein on se että saadaan tuo uusi hybridi toimintataajuudelle. Otetaan tietysti niitä tehojakin jonkun verran samalla ulos. No siinä toimenpiteessä pitää saada pakosarjalta mitattua pakopaineet. Eilen sitten kyhäsin sitten hienon ja nopean tavan sille systeemille.
Akku ja akkukotelo irti. Vesiletku irti egr lämmönvaihtimelta. Samalla iso johtohässäkkä pois tieltä, ja narulla vaikka jonnekkin vetoon se nippu. Egr haitariputki irti. Työnsin tulpan pakosarjan sisään sen egr reiän kautta. Kierretappi käteen ja kierrettä tekemään pakosarjaan. Sain sen tehtyä, ja hyvä tuli. Oskilloskoopilla vielä tupon vedettyäni pois takistin että ei jäänyt metallilastua pakosarjan alkuun, ei jäänyt.
Ei muuta kuin kaikki rompeet takas kiinni. Paksusta johtonipusta muuten bongasin 3 puhkikulunutta johtoa. On hangannut akkukoteloon se paksu nippu. No pahin oli vielä siinäkin se että puhki kuluneet johdot nipun sisällä oli vierekkäisiä johtoja. No korjasin ne samalla, mutta bilialle menee asiasta huomautus.
Illalla vielä sitten pähkäilin että onkohan nyt kaikki kunnossa säätöpäivää varten. Sitte muistin sen lämpöanturin partikkelissa. No olihan se pakko taas könytä vielä auton alle ja vaihtaa se uuteen minkä olin jo ostanut. Ja mitäs perskuttia. Pieni koeajolenkki ja auto toimi kuin enkeli. Eli se takimmainen anturi on saanut siipeensä silloin kun sen kierteet korkkasi, tai muuten vain tullut tiensä päähän.
Nyt sitten auto kulkee tyhjällä partikkelilla, vakiosoftalla ja "nortin" systeemillä, millä sen tyhjätyn partikkelin saa toimimaan autossa ilman kalliita ohjelmointeja

Että tälläista täällä. Laittelen illalla joitain kuvia esim.niistä puhkikuluneista johdoista jne.