Elekma  Autoracing

Volvo V70 mkII -00 t5 bensa - tyhjäkäynti ongelma kylmänä

  • 7 Vastauksia
  • 556 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Marski898

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Moro,
Auton lämmityskausi alkoi ja ongelmat myös sen myötä.

Letkulämppäri käytössä ja E10 bensa, aiempina vuosina ei ongelmaa.

Ensimmäisten auton roikkaan laiton jälkeen vika tuli esiin ja nyt ei väliä onko roikassa vai ei.

Kylmäkäynnistyksen jälkeen kierrokset humppaa 500-1500 välillä ja saattaa sammua. Kuulostaa kuin yksi sylinteri olisi välillä pois pelistä,mutta ei koko aikaa.

Auton kun saa pidettyä käynnissä ja lämpimäksi, ei mitään ongelmaa.

Sitten jos sammutat lämpimänä ja heti käynnistys niin oireilee vaan lyhyen aikaa.

Ei anna vikakoodeja, volvolle tarkoitetulla vikakoodinlukijalla. Vikakoodinluku tehty epäsäännöllisen tyhjäkäynnin aikana.

Itse luulin että joku anturi ois sökö joka antaa letkulämmityksen myötä virheellistä lämpötilasta,jonka myötä seos väärä.

Oisko vinkkejä?
« Viimeksi muokattu: 02.11.2024, 15:35:37 kirjoittanut Marski898 »

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6794
  • Global alligator
Magneti marelli. :)
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3444
Varmaan kannattaa livedatasta katella lämpöantureiden arvot ja jos kaikki on ok, niin yllä oleva viittaus kaasuläppäkoteloon voisi olla hyvinkin relevantti.

Poissa Marski898

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Kiitokset vastauksista.

Täytynee aloittaa kaasuläpästä ja sähköpuolilta.

Kuvat livedatasta, pienemmät yksikköarvot on toimivasta autosta.





Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3154
  • www.vrcf.fi
Noiden arvojen mukaan ei ole kaasuläpässä vika, asteheittoa saa olla hiukan. Tukkeessa oleva huohtin tai huohottimen revennyt kalvo oireilee myös kyseisellä tavalla, tänään viimeksi taas heijaava moottori tokeni huohotin rojujen vaihdolla. Tuo tukkeisuus ja kalvovika on helppo testata purkamatta mitään. Tuosta ei koodeja synny, läppäkotelo antaa yleensä koodia itsestään tai sytytys häiriöiden muodossa.
« Viimeksi muokattu: 09.11.2024, 22:34:32 kirjoittanut jak900 »

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6794
  • Global alligator
Sen kalvovian voi unohtaa kun tässä sitä ei oo.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3154
  • www.vrcf.fi
No enpä kenenkään moittoreita näissä viesteissä nyt niin syynääkkään malliltaan mutta oireet voi viittata noista jompaan kumpaan oli sitten kalvoa tai ei. Onhan tuossa monta muutakin vaihtoehtoa oireille ja tutkimalla se syy löytyy.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6794
  • Global alligator
Löytyy juu mutta otsikon autossa ei sitä uudempaa kalvomallia huohotuksessa vielä ole.
En minäkään kenenkään moottoria ole käynyt syynäilemässä.
Tarkensin vaan ettei kukaan ala jotain kalvoa etsimään. :P
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy