Minäkin tuon pienen korteni kekoon tähän keskusteluun ja todetaan näin, että varmaan aika samaan menisi (tai jopa hieman vähemmänkin?) kuin esim. pelkkä vastaava bensa T6? Nimittäin on tuossa plugarissa kuitenkin jonkinasteinen itselataava systeemi (ei kuitenkaan läheskään niin hyvä kuin Toyotalla tms) eli ei ole pelkkä akkumöhkö ilman latausta. Kaksoisahdettu turbokone kyllä jaksaa vääntää melko nöyrästi ja jos ei kiihdyttele ja ole repivää ajoa koko ajan, niin menee vähän kuin diesel sekalaisessakin ajossa. Nimittäin ei noita matkakulutuksia n. 6L molemmin puolin voi muuten selittää. Kaupunkiajo on tietenkin aivan eri asia ja sitä en ole tahallaankaan halunnut testata, vaikka mieli on kyllä tehnyt eli yhden tankillisen ajelis vain lataamatta? Voishan senkin ihan piruuttaan joskus testata muttei viitsi näin talvea vasten... Kun käyttää sitä B-vaihdetta ajaessa, niin aina sinne akustoon jotain energiaa menee talteen ja ilman lataustakin akkuun siis sitä regenerointi-/rekuperaatiosähköä saadaan jolloin aina esim. parkkipaikoilla ja tosi pienellä nopeudella ajelut menis täysin sähköllä. Lisäksihän constand awd ja power -ajotilat myös lataavat akustoa koko ajan eli se sähköenergia virtaa siellä kohtuu tehokkaasti läpi vähentäen polttomoottorin kuormitusta. En osaa tulkita tuota ajomoodien välistä eroa eli olisiko pelkkä "hybrid" ajotila sitten lataamatta kaikkein taloudellisin, luultavasti ehkä näin, mutta purellakin voisi päästä lataamatta melko kohtuukulutuksella, koska sähkönkäyttö olisi ainakin hitailla nopeuksilla kaikkein tehokkainta. Varmaan talvella tuo moottori hörähtäisi sitten tiheämpään melko lailla koko ajan käyntiin ja varsinkin, jos ei olisi moottoria mitenkään lämmittänyt, niin kulutuslukemat voisivat olla jossain 9-10L tietämissä, mutta niinhän se olisi muutoinkin pelkällä bensa-autolla ajettaessa. Elikä lyhennettynä oma auto voisi kokonaiskulutuksen suhteen olla jossain 7-8L tietämissä tai jopa vähän allekin eli melkein samassa kuten aiempi diesel V90CC D4 AWD oli (kokonaiskulutus oli 6,87L satasella kaikki ajot n. 70tkm matkalta). Tuskin tuo lataamattomuus sentään 4-5L nostaisi nykyistä keskikulutusta jolloin se olisi jotain 8-9L luokkaa, varmaan jäisi allekin eli veikkaisin jotain 7-7,5L voisi olla hyvinkin lähellä.
Pitää lukaista nämä englanninkieliset threadit läpi mitä pikaisesti hain "Volvo T8 without charging" :
https://www.swedespeed.com/threads/t8-real-mpg-and-0-60-without-charging.233813/https://www.reddit.com/r/VolvoXC90/comments/177akpl/using_xc90_t8_on_petrol_and_not_charging_it/?rdt=57387https://www.volvoforums.org.uk/archive/index.php/t-333451.htmlNäissähän asiaa on pohdiskeltu painavan ja ison XC90 T8 korille, mutta varsin mielenkiintoista juttua vertailleet just tuplaturbo perusbensa T6 ja plugari T8 välisiä kulutuseroja lataamatta.