Autodiagnoosi  Carcom Oy

e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.

  • 759 Vastauksia
  • 245281 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Nupogodi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #150 : 10.02.2011, 20:51:27 »
Kaverilla 850 2,5 10v koneella samat oireet kuin itsellä, tehot pois ja nykimistä ja kulutuksen nousua, onko siis syytä vaihtaa 98:sia pois käytöstä. Mieluummin maksaa enemmän kuin mitä kokee epävarmuutta toimivuudessa myös jatkossa... ::)
Ajokkina Volvo V70 20V -97, 354tkm takana ja lisää tulee päivittäin.
Vaimona hyvä vaimo.
Lapsina kaksi hermojen repijää....

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #151 : 11.02.2011, 11:30:00 »
Oko kenelläkään muulla vinokoneeseen tullut uudesta bensasta tasakaasulla nykimistä ja lambda-valon syttymistä????         ???

B230fk:ssa tälläiset oireet, vaihdoin sytkäosat mutta ei vaikutusta. Oli tankattu n. 50/50  95e10 / 98e ennen tätä. Ajoin tankin kuivaksi, ja piripintaan 98:a ja akku irti 10min, kaikki pelaa taas ettei mitään!   :o

Tiedä sitten mistä johtuu, mutta outoa on sano...




-muok-

Ei pelaa ei.. taas nykii ja valo syttyi..  Onko kukaan lukenut artikkelia miten tämä uusi bensa reagoi tankissa mahdollisesti olevan veden kanssa?

Kun kuulemma vesi erottelisi etanolista lisää vettä ja jotain sellaista. Bike-lehdestäkös luin kun olivat testailleet uutta ja vanhaa gasoa.

Pitää huomenissa laskea tankki oikeasti rutikuivaksi, ja jos ei auta on etittävä kai lukulaite tohon p*rkeleen diagnoosipistokkeeseen..
« Viimeksi muokattu: 11.02.2011, 21:10:56 kirjoittanut tomimikael »

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #152 : 11.02.2011, 11:55:42 »
... tasakaasulla nykimistä... ...B230fk:ssa...
Täälläpäin on tullut emännältä samanlaista raporttia 140tkm ajetusta FK-koneisesta.
Eli E10 pistää nykimään.

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #153 : 11.02.2011, 22:49:50 »
Kaverilla 850 2,5 10v koneella samat oireet kuin itsellä, tehot pois ja nykimistä ja kulutuksen nousua, onko siis syytä vaihtaa 98:sia pois käytöstä. Mieluummin maksaa enemmän kuin mitä kokee epävarmuutta toimivuudessa myös jatkossa... ::)

Itselläni on ongelmana se kun kone on lämmin niin kierrokset vaeltaa hetkellisesti 1500-2000rpm välillä.
sit kun rauhottuu niin sit on ~900rpm.
Muuten ei nykimistä, tehottomuutta tai kulutuksen nousua (vertaus 95E).
Eli jostain muusta johtuvat, ehkä kun ajoin ennen 95E10 tuloa 98E:llä ja 99E:llä 2xtäystankkia juuri ennen 95E10:ä
Muuten ei eroa entiseen, vain ne kierrokset vaeltaa hetken ja tosiaan vain lämpinä tekee sitä heti kun on normi lämmöt saavuttanut.
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa compinho

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #154 : 12.02.2011, 03:51:07 »
Ei varsinaisesti liity Volvohin kun en just ny semmosta omista, mutta allekirjoituksen mersu ei tykkää yhtään viinasta.

Kylmäkäynnistyksessä sahaa toista sekuntia vs. aiemmin lähti "hipaisusta".
Kulutus on huono sanoa yhden tankin perusteella mutta vaikuttaisi nousseen vajaan litran sadalle sekalaisessa ajossa.
Nakuttaa niin että itku meinaa tulla kuunnellessa.

Hienoa litkua, kyllä tuon takia kannattaa hakata sademetsät.
Päivitetään tähän sen verran että nyt kun on sattuneista syistä kuitenkin tullut jatkettua viinan kanssa lotraamista niin nyt pari tuhatta kilometriä takana ja nakutus ja kulutus on korjaantunut. Ilmeisesti mursusta tuli viinamäen mies pikku treenillä. tosin nyt kun tuli pakkaset takasin niin kylmäkäynnistys on taas vähän penaalista.
Chevy Van G30 - Sprinter 312D - S212 250CDI - Chevrolet Bel Air - SL55 AMG - ML63 AMG - Hiace D4D AWD
RC8 - Kymco Agility 50 ajokiellon varalle

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #155 : 12.02.2011, 10:39:11 »

Kun kuulemma vesi erottelisi etanolista lisää vettä ja jotain sellaista. Bike-lehdestäkös luin kun olivat testailleet uutta ja vanhaa gasoa.

Pitää huomenissa laskea tankki oikeasti rutikuivaksi, ja jos ei auta on etittävä kai lukulaite tohon p*rkeleen diagnoosipistokkeeseen..
[/quote]Juu, tuollahan tuosta oli juttua.
" Etanoli ja vesi yhtyvät toisiinsa, ja erottuvat varsinaisesta bensiinistä, eli veden määrän noustessa 0,5 - 1,0%:iin 95E10:n kemiallinen koostumus rikkoontuu "
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2437
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #156 : 12.02.2011, 19:58:10 »
Kaverilla 850 2,5 10v koneella samat oireet kuin itsellä, tehot pois ja nykimistä ja kulutuksen nousua, onko siis syytä vaihtaa 98:sia pois käytöstä. Mieluummin maksaa enemmän kuin mitä kokee epävarmuutta toimivuudessa myös jatkossa... ::)


Itellä on myös samaa oiretta 850 2.5 20v tehoton,tiheemmin ravata tankilla saapi tuntuu kuin haihtuisi itetään?, nykimistä kierrokset souti 900-1200 paikkeilla ja eteenkin kulutus oli järkyttävä nousu
60L tankkauksella e10 pääsi reilusti 150km vähemmän mitä 98 bensalla

höpö bensaa tämä e10 on  >:(

Poissa pikatraktori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #157 : 12.02.2011, 20:37:33 »
Kun kuulemma vesi erottelisi etanolista lisää vettä ja jotain sellaista. Bike-lehdestäkös luin kun olivat testailleet uutta ja vanhaa gasoa.

Pitää huomenissa laskea tankki oikeasti rutikuivaksi, ja jos ei auta on etittävä kai lukulaite tohon p*rkeleen diagnoosipistokkeeseen..
Juu, tuollahan tuosta oli juttua.
" Etanoli ja vesi yhtyvät toisiinsa, ja erottuvat varsinaisesta bensiinistä, eli veden määrän noustessa 0,5 - 1,0%:iin 95E10:n kemiallinen koostumus rikkoontuu "

Lueppas tuolta aikaisemista posteista tuo VTT:n koosteista tehty arvio - se voi auttaa ymmärtämään asiaa. Tuo polttoaineen kulutus on yksi tekijä jota voi periaatteessa mitata, mutta se ei ole ainoa tekijä - valitettavasti :(.

Poissa 440

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • 440, vm93, B18U ja 340, vm85, B17A
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #158 : 12.02.2011, 21:01:47 »
Kokeilin E10 bensaa tuossa 340:ssa yhden tankillisen. Käyntiin lähtö huononi, sai starttailla kauan, tuntui että osa tehoista oli poissa pelissä ja aivasteli satunnaisesti putkessa. Kaasuttimen säätö olisi varmaan auttanut asiaa kun auto on säädetty 95E5 bensan mukaan. Tämän jälkeen siirryin käyttämään 98E5 bensaa ja ei ole ollut mitään ongelmia.

440:ssä en ole E10 bensaa kokeillut vaan olen ajanut 95E5:lla niin kauan kun sitä sai ja tämän jälkeen 98E5:lla. Ongelmia ei ole esiintynyt 98E5:lla.
"If you see me on Nissan, you know that I'm dead"
-Robbie Coltrane

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2317
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #159 : 12.02.2011, 22:28:05 »
Kokeilin E10 bensaa tuossa 340:ssa yhden tankillisen. Käyntiin lähtö huononi, sai starttailla kauan, tuntui että osa tehoista oli poissa pelissä ja aivasteli satunnaisesti putkessa. Kaasuttimen säätö olisi varmaan auttanut asiaa kun auto on säädetty 95E5 bensan mukaan. Tämän jälkeen siirryin käyttämään 98E5 bensaa ja ei ole ollut mitään ongelmia.

440:ssä en ole E10 bensaa kokeillut vaan olen ajanut 95E5:lla niin kauan kun sitä sai ja tämän jälkeen 98E5:lla. Ongelmia ei ole esiintynyt 98E5:lla.

Sehän siinä on ettei kaasaripelit tykkää E10:sta.. Joten 98 tankkiin..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->
740GL '91 2018->
PV544 Sport  '64 2017->

Poissa -JS-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 358
  • www.vrcf.fi
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #160 : 13.02.2011, 15:11:52 »
Noin 1000km nyt amazonilla takana E10:llä, alkuun ei mtn eroa, nyt nykii maantieajossa jonkinverran ja tänäänkin piti startilla avittaa pitkään että jaksoi jäädä käyntiin, ennen läksi näillä pakkasilla temppuilematta, kokeilen pari seuraavaa viikkoa ajaa 98:lla niin näkee eron sit. Kokeilen 98:a koskematta kaasuttimeen tai sytkäpuoleen, koska nykiminen voi johtua yhtähyvin niistä..., jos korjaantuu 98:lla niin sitten viimein siirryn sen käyttäjäksi :P

Poissa pikatraktori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #161 : 13.02.2011, 16:05:11 »
Sehän siinä on ettei kaasaripelit tykkää E10:sta.. Joten 98 tankkiin..

En edes ajatellut siirtyväni käyttämään tuota ainetta 2,6 litraiseen Mitsun maasturiin ;D. Ainoa saavutettu "etu" koskee jälkikäyntiä Weber 38/38 DGAS kaasuttimeessa - esiintyy harvemmin.
Fordin 2.0 v2000 -vuoden malli saa samaa evästä, koska eihän tuossa mitään säästä, mutta harmia tulee >:(.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2446
  • www.vrcf.fi
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #162 : 14.02.2011, 11:45:50 »
240 B200F on kärsinyt kylmäkäynnistysongelmista vuoden vaihtumisen jälkeen, ja tankattu on 95E10, nyt on laitetty 98E5 ja lähtee taas normaalisti käyntiin. Kun tankissa oli 95E:tä niin käyntiin lähteminen on ollut monta kertaa hiuskarvan varassa, ja kerran akku loppui kesken.

98:lla lähti yli 20 asteen pakkasesta ilman roikkaa ensimmäisellä käyntiin. Ehkä johtuu bensasta ehkä ei?

1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #163 : 14.02.2011, 12:11:44 »
240 B200F on kärsinyt kylmäkäynnistysongelmista vuoden vaihtumisen jälkeen, ja tankattu on 95E10, nyt on laitetty 98E5 ja lähtee taas normaalisti käyntiin. Kun tankissa oli 95E:tä niin käyntiin lähteminen on ollut monta kertaa hiuskarvan varassa, ja kerran akku loppui kesken.

98:lla lähti yli 20 asteen pakkasesta ilman roikkaa ensimmäisellä käyntiin. Ehkä johtuu bensasta ehkä ei?

Jos noita onkelmia ei 98:lla esiinny ollenkaan niin sitten syypäänä voisi pitää E10:iä.  ::)
Volvoton

Poissa TT-V

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • naps ja kiekka takas
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #164 : 14.02.2011, 17:33:56 »
täällä ton 2.4 bensan kanssa ajettu pari tankillista e10 käyttäen..

En tiedä onko se pakkasista vai mistä mutta ikänä ei oo kulutus ollu 16 alkava  :(

Nyt kokeeksi kun pakkaset jatkuu niin 98:lla samanlaista ajoa pari tankillista
MB E 270 CDI -03

 

Elekma  Autoracing