Autolla ajettu jo liki 350tkm, ei ole tietoa onko laturi joskus vaihdettu.
Latausjännitettä säännöllisen epäsäännöllisesti mittaillu, joka kerta latausjännite on ollut vajaa 14,6 - 15V välillä. Sitä ei tiedä lataako tasaisesti, vois tietty hankkia volttimittarin tupakansytyttäjään, jos antais jotain suuntaa latausjännitteestä.
Laturi työntää 14,8V ja moottorin pysäyttämisen jälkeen muutaman minuutin päästä akun napajännite on 12,65V, nyt auto seissy 4h, akun napajännite laskenut 12,45V:iin ja varmaan aamuun mennessä laskee sinne 12,2V nurkille. Laturia itse epäillyt, toisaalta akun napajännite on auton sammuttamisen jälkeen lähes normaali?, joka taas viittaisi että laturi toimii jotenkin.
Jännitteen lasku viittaisi taas vuotovirtaan (tai heikkoon akkuun), mutta akku ei viikon seisomisen jälkeenkään ole tyhjentynyt täysin, joka viittaisi, että jokin jää päälle joksikin aikaa sammuttamisen jälkeen?
Pienten vuotovirtojen etsiminen onkin jo varsin hankalaa nykyautoista, on elektroniikka jokseenkin paljon, jos ei sitten tiedä yleisimpiä vikapaikkoja.
Olisin tämänkin homman tehnyt kesällä, eikä nyt näissä keleissä...täytynee jostain löytää tarpeeksi herkkä pihtiamppeerimittari ja jokin volttimittari tupakansytyttimeen näin alkuun. Kerran jo ollut merkkihuollossa vian haussa, eikä heti viitsisi maksaa toista kertaa tyhjästä.