Uusissa autoissa nuo vaihtovälit on varmaan takuuehto. Oletan ainakin niin ja kuten aiemmin sanoin niin Suomessa keksitty rahastuskeino.
Jos autossasi nyt on jakohihna öljyssä niin en tiedä onko yhtä tarkka moottoriöljyn laadusta kuin esim. Ford merkkisessä keksinnössä.
Se nyt kannattanee selvittää tai jos huollattaa merkkiliikkeessä niin niiden vastuullahan sen öljyn sopivuus on.

Asiaa hipoen, itse ajelen vanhuksella jossa Suomessa jakohihnan vaihtoväli on 4 vuotta ja olen vaihtanut näihin hihnan siinä 7-8 vuoden vaiheilla. Pääasia on että kilometrit ei ylity. Aika monta hihnaa olen elämäni aikana vaihtanut.
Vaihdettaessa vanha hihna on aina ollut moitteettomassa kunnossa ja ajoa on yhtä paljon kesät talvet. Joka päivä menossa.
Tottakai hihnan valmistajalla on vastuu mutta veikkaanpa että on vaikeaa saada korvauksia. Pitäis olla hihnan alkuperäispakkaus tallessa josta nähtäisiin valmistusajankohta.
Käsittääkseni varastossa makuuttaminenkin vaikuttaa hihnan ikään samoin kuin käyttövuodet.
Jos joku kauppaa uutta hihnaa joka on seissyt hyllyssä jo 10v niin kiertäisin kyllä kaukaa.