Tilasin perjantaina uuden laakerin ja lähettävät matkaan sen vasta ensiviikon tiistaina. Joo olen aika varma, että saan sen irti, aluksi pultilla ja lekalla houkuttelemalla ihan paikallaan ollessa. Toisaalta alapallokin olisi helppo vaihtaa samalla, jos olisi irti koko hoito. Saa nähdä sitten. Tuo välitiiviste oli ainakin viimekerralla ihan hyväkuntoinen, joten en ala tilailemaan uutta tälläkohtaa.
Hitonmoinen rumina kuuluu vasemmalle käätäessä eli kestäneekö kauaa ejella enää kun olisi pari juttuakin kylillä vielä alkuviikosta.
Eiköhän tuo kiinnihirttämättä vielä kestä vähän ajoa.
Semmoinen juttu tuli mieleen, jos edestä tunkkaa vain yhden kulman ilmaan (pukkia alle remontin ajaksi tietenkin), niin koiranluut vetelevät (kaikki kallistuksen vakautukseen liittyvät raudat siellä) pyöränasetelmaa (iskaritolppa yms.) aika tiukasti ja esimerkiksi koiranluun irrotus ja erityisesti takaisinlaitto on hankalaa. Koko homma helpottuu oleellisesti jos saa molemmat puolet edestä ylös yhtäaikaa.
Vetoakseli mahtuu tulemaan ulos navasta jos irrottaa iskaritolpan ylimmäisen pultin (napa kiinni kahdella pultilla iskaritolpassa) ja löysää alimmaista. Napa "kaatuu" ulospäin ja tekee tilaa sisäpuolelle. Se laakeri lähtee varmasti helposti tai melko helposti kunhan vain kiinnityspultit saa pois.
Tärkeää: vetoakselia ei saa kiskoa ulospäin jottei laakeripallot karkaa ja putoa sinne kumin sisään. Eli vetoakselin liikkuvuutta booreissa pitää testata heti alkuunsa. Ennen navan liikuttelua vetarin pultti kokonaan pois ja koputtaa vetaria sisäänpäin kun liikuttaa napaa.
Tähän on varmasti muitakin taktiikoita ja itsekin luen niistä mielenkiinnolla jos joku viitsii kirjoitella. Minähän olen rassannut polttomoottorivehkeitä vasta vajaan 50 vuotta (eka monkey ostettu osina pahvilaatikossa kun olin noin 10v) ja aina oppii uutta.