Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Kebakon deekufarmi

• 35 Vastauksia
  • 3567 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa laatikkovika

• Turbo+
  • Global alligator
Vs: Kebakon deekufarmi
« Vastaus #30 : 24.05.2025, 21:42:34 »
En ota sen enempää kantaa mutta mulle tulis tuosta mieleen laakerivika. Näitä on ollu ihan volvoissakin.
Laakerit ääntää mitkä on huonolla akselilla, siis ei kaikilla vaihteilla vaan niillä jotka käyttää huonolaakerista akselia.

Öljyjen pitää toki olla just oikeat sillä joissakin vaihteistoissa on niin pieniä reikiä voitelua varten että esim liian paksu öljy ei niistä kulje riittävästi...   GL4/GL5, tarkkaa on. :idiot2:
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Paikalla HammerDown

• Grand Touring
  • It's Hip To Be Square
« Vastaus #31 : 24.05.2025, 23:16:08 »
Kunhan ei vaan tulis laatikkovika... :o
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa TJA

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #32 : 25.05.2025, 10:25:26 »
Atf220 ja x1r lisäaine ollut omasta mielestä toimiva näissä laatikoissa.

Paikalla HammerDown

• Grand Touring
  • It's Hip To Be Square
« Vastaus #33 : 25.05.2025, 11:27:48 »
Mitä on tullut eri öljyjä kokeiltua, niin ATF ei tuntunut erityisemmin ainakaan parantavan synkronointia, vaikka sitä monessa paikkaa suositellaan.

Varsinainen laatikkoöljy oli pirun jäykkää, moottoriöljy toimi paremmin.

Viimeisimpään 700:een oli kaveri laittanut jotkut Redlinet, piti ihan jäljestä kysyä, mitä se on sinne pannut, kun en ole ikinä hämmentänyt yhtä sulavasti toimivaa M47:aa...
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa kebakko

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #34 : 09.06.2025, 12:37:14 »
Kaikki on yhtälailla mahdollista. En sulje sitä pois etteikö voisi olla laakerikin.

Sen sanon kyllä, että M47 ei todellakaan ole tarkka öljystä. Olen itse käyttänyt moottoriöljyä eri viskositeeteilla, ”oikeaa” vaihteistoöljyä ja atf:ää paria eri laatua ja kaikki ovat toimineet yhtä lailla. Oikeassa vaihteistoöljyssä ongelmana on, että kylmänä ei meinaa mennä vaihde silmään. Atf kanssa myöskään ei mielestäni mene vaihde silmään yhtä sulavasti kuin moottoriöljyllä, niin siksipä käytän nykyään ihan pelkkää 5/10w - 40 moottoriöljyä M47 kanssa. Tätä olen itse koestanut nyt 6 autolla yhteensä reilu 200tkm ajan.

Mutta sitten itse asiaan. Mittariin lähestyy lukema 509tkm ja oikeastaan mitään en ole ehtinyt harrastelemaan, lähinnä tankannut ja ajanut töihin ja takaisin.

Eilen vaihdoin ne vaihteistoöljyt ja sieltähän tuli pihalle harmaaksi värjättyä atf:ää alle puoli litraa, niin ihmekö tuo jos ei oikein vaihteet mene silmään. Laitoin tilalle 5w-40 moottoriöljyt ja ulinat loppui samantien (onneksi). En voi käsittää mihkä nekin ovat hävinneet kun ei laatikko mistään kuitenkaan erityisesti vuoda, ehkä ulostulo akselin laippa oli pikkuisen kostea, mutta ei sieltä litratolkulla ole tullut.

Samaan rahaan vaihdoin myös peräöljyt. Tässä oli sentään vielä akselissa tyhjennysroppu, mutta eihän se auennut, niinkuin ei ne koskaan… en sitten ruvennut kikkailemaan ja korventamaan roppua tai hitsaamaan mutteria päähän vaan imin vanhat öljyt pois ja painoin uudet tilalle.

Muuten auto kaipaa vielä myllytystä, mutta kello rupesi näyttämään sen verta paljon, niin pesun jälkeen suhautin päälle edes soft99 fusso speed & barrier pikavahan / quick detailerin.
Volvo 142 sport -70                   
Volvo 145 Express-71 
Volvo 145 Express - 71 umpikylki     
Volvo 244 -77

Poissa bolinder

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #35 : 12.06.2025, 19:40:27 »
Normaalisti matalatehoisella bensalle tarkoitetulla sähköisellä polttoainepumpulla. Nyt se kuitenkin lahosi, niin ihan vain kirkkaalla letkulla, jossa kyljessä reikä paineilmapistoolille, jolla saa riittävän alipaineen.

Kiitos vinkistä toimi erittäin hyvin omassa tämä letkupaineilma työkalu :)

Kulkukoira  Proturbo