Tämän kanssa on ollut lähinnä mutkatonta liikkumista n. 1000km viikossa. Öljy maistuu jonkun verrran, mutta ei mitään liian hälyttävää vielä deekuksi. Sen verran täytyy kuitenkin ensi viikolla tehdä, että täytyy vaihtaa taka-akseliin tulevat isot puslat, kun vänkärin puolella näytti kumi jo osittain revenneen ulkokoolista irti. Uudet löytyvät jo onneksi hyllystä.
Toisena päivityksenä etupenkkien niskatukien pehmusteet on jo varattuna ja ne täytyy viikonlopun nimiin vielä hakea itselle.
Jotain on kuitenkin tullut tehtyäkin, nimittäin tällä viikolla myllytin koko auton. Maalipinta sinällään oli ok, kun selkeästi auto on joskus ylimaalattu, mutta lähinä halusin vielä kiillottaa pinnan ja tehdä siitä liukkaan, että vahan jälkeen vesi valuu kunnolla pois eikä lika tartu kiinni. Myllytin koko auton pad boysin vihreällä heavy polish laikalla ja keskikarkealla hiomatahnalla. Tämän jälkeen levitin pintaan poor boys worldin black holen, jonka päälle vielä fusso. Etusivu- ja tuulilasiin laitoin pinnotteen sekä kaikki muoviosat käsittelin vielä bumper&trim geelillä.
Myönnetään, kun muuta tekemistä autossa ei ollut viimeseen 1.5 kuukauteen laitoin hiukan lyhyemmät jouset vaihteluksi



Samalla, kun kuitenkin piti rekisterikilpiä yms irroittaa myllytyksen tieltä pois otin myös vielä takavalot irti ja lakkasin ne ihan oikealla 2-komponentti autolakalla, kun aiempi (laadukas) kilikoli lakka petti ja toinen valo oli ruvennut jo haalistumaan. Ensin tietysti hioin vanhat lakat alta pois.

Samalla olen odottanut, että kun jaksaa myllyttää auton, liimaan takaluukun merkit oikealle paikalla, kun tässä aiemmin ne olivat aivan väärällä paikalla väärässä järjestyksessä. Vanhat lähtivät helposti siimalla pois ja liimajäämät toffeelaikalla.
Sisustan pyyhkäisin jotakuinkin puhtaaksi myös ja laitoin puhelintelineeseen rekvisiitaksi hyllystä löytyneen vanhan benefon puhelimen. Kyseessähän ei todellakaan ole autopuhelin, mutta hauska lisä kuitenkin.

Sitten vielä ne merkit. Aiemmin tosiaan merkit olivat tällä tavalla, eli liian lähellä takaluukun keskikohtaa ja toisekseen diesel merkki oli tuon 240GL merkinnän perässä, vaikka kuuluisi sen alle. Ns oikeita mittoja ei ollut mistä ottaa, mutta tutulta sain mitat 5-ruutuisten takavalojen kanssa käytettävästä luukusta. Siitä osoittautuikin kuitenkin hetken silmäilyn jälkeen, että eivät ole ihan samassa paikassa. Mittailin vanhoja kuvia vertailemalla aiemmasta diesel sedanista mihin kohtaan merkir tulisivat ja teippasin oikeat linjat merkeille ja koesovitin ja näytti hyvältä.
Ennen

Jälkeen. Lopulta kuitenkin, kun aikani pyörin autoa ympäri ja silmäilin, niin totesin, että olisi pitänyt olla vieläkin n. 5mm ylempänä, jolloin 240GL ja diesel merkin välille olisi jäänyt aavistuksen suurempi rako. No yhtä kaikki teippikin oli jo lopussa ja merkit sen verran tymäkästi kiinni, että tällä mennään toistaiseksi. Johan se nytkin on jo paljon fiksumman näköinen
