Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo V70 2.5 TDI -98 "Dailydiesel"

  • 1 Vastauksia
  • 717 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa M.P

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
Volvo V70 2.5 TDI -98 "Dailydiesel"
« : 27.04.2025, 23:38:17 »
Ajokilometrien määrä on alkanut nousta kevään mittaan pidentyneen työmatkan takia ja syksyllä tulee tuplaantumaan niin päätin ostaa uuden käyttiksen. Ajelin nyt talven mun bensa 240 volvolla, jonka kulutus ei ole pienimmästä päästä. Vaihtoehtolistalla seuraavaksi oli joko tdi tai d5 koneinen farmari. :)

Tälläinen seiskakymppinen tarttui matkaan:











Varusteita on ne mitä halusinkin tämmöseen:

- Automaatti
- Penkinlämppärit
- Ilmastointi
- Puolinahat
- Spoileri + kattokaiteet

Mittarissa noin 460t kilometriä. Yleisilmeeltään kohtalainen, työautona ollut. Maalipinnassa vähä naarmua ja lakkavikaa puskureissa. Sisusta oli suht likainen. Jarrut täryyttää jonkin verta, mutta myyjä tuli onneksi reilusti hinnassa takaisin.

Huoltoja tehty kattavasti, mukana oli hyvä kasa kuitteja. Laatikkoon vaihdettu öljyjä säännöllisen epäsäännöllisesti. Tuntui koeajolla ja parin sadan kilometrin kotimatkalla vaihtavan moitteetta. Muutenkin ajolleen iha hyvä. Oli kans vaihdettu isompia osakokonaisuuksia esim lämppärin kenno ja puhallinmoottori.

Kerkesin pestä auton pariin kertaa. Suolavellit oli tarttunut hyvin pintaan. Tein myös laajemman sisäfixin tähän kuitenkaan enempiä purkamatta. Kuvissa pesujen jälkeen. Tuli ihan hyvä ja ei haise enää tunkkaiselle. Konetila oli siisti ja ei näyttänyt mistään falskaavan isommin öljyä ulos.

Tarkoitus olis muutoskatsastaa tää pakettiautoksi niin käyttökustannukset laskee reippaasti. Tämänikäiseen onnistuu vielä nykyäänkin. Tämän takia halusin farkun dieselinä. Jakopää pitäisi kans tehdä, siinä on aika mennyt yli. Ratti kans jäänyt vinoon asentajalta. Vaatisi suuntauksen niin samalla vaihdan raidetangon sisä ja ulkopäät ennakoivasti. Muutakin pikku laittoa on ennen leimaa. Kuskin oven listan alta ruoste iskenyt ja siinä on reikä. Pitää se fiksata ja kattoa sit joskus toinen ruosteeton.
« Viimeksi muokattu: 26.06.2025, 00:31:02 kirjoittanut M.P »

Poissa M.P

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
Vs: Volvo V70 2.5 TDI -98 "Dailydiesel"
« Vastaus #1 : 26.06.2025, 00:47:58 »
Tällä tultu päästeltyä.

Tein jakopää/pumppuhihna remontin ja säädin pumpun. Ennakkoa laitoin 0.35 heittokellolla ja toimii erinomaisesti. Jakopääsarja ja vesipumppu INA:n. Venakopan ja alipaine pumpun tiivarit uudet. Entiset öljyvuodot putsattu.

Jarrulevyt ja palat uudet joka nurkkaan. Öljyt, kaikki suodattimet.

Takarengas otti iha vähän sisälokarin muoviin kii kaarteessa, huomasin että delta linkin pikku hela oli revennyt irti kokonaan. Ne tuli laitettua uudet OE laatuset. Ratti kans suoristui asennuksen myötä ja mutka ajo tuntuma muuttui täysin.

Juhannusreissulla porsi laturi, vaihtelin tossa pihassa vesisateessa uuden. Aika vmainen väli kun kone kallellaan erisuuntaan kuin volvolainen.

Irrotusohje jos joku joskus eksyy lukemaan:

Laturin piuhat irti, ohjaustehostin siirretään sivuun, teline puretaan siinä samalla. Syylärin letku irti helpotti ainakin ittellä, ilmastoinnin lauhduttimen raudan irrotin 10mm, saa vähän käänneltyä paremmin sen letkuja sivuun tieltä. Laturi mahtui muovikotelo pää edellä nousemaan nurkasta kun saa kulman oikein. Flektin kotelon voi kans löysää jos vaatii lisää tilaa. Itsellä ei tarttenu. Muutakin pientä esim jotain liittimiä voi joutua irrottamaan tieltä.

Ahdas väli mutta kyllä se sieltä nousee.

Sain myös muutoskatsastettua tämän pakettiautoksi. Verot tippui hyvin. Tein lastulevystä ja 2x4 jatkopalan kontinpohjalle. Ajomelu ei juurikaan kasvanut.
« Viimeksi muokattu: 26.06.2025, 00:49:55 kirjoittanut M.P »

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron