Futurez  Kulkukoira

Volvo 740 pikku vikaa, apuja!

  • 21 Vastauksia
  • 15698 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: Volvo 740 pikku vikaa, apuja!
« Vastaus #15 : 06.04.2011, 06:02:21 »
no lastun ohjelma on tehty tuon mukaan mitä kerroin. minulle on kerrttu että tuolla kannen alla on 3-4 jotain neulaa jotka "haistelevat" ilmaa ja vaikuttavat myös tuohon bensan saantiin jos ovat paskaiset tai jos toi läppä on jotenkin jumiintunu tai väärässä kohdassa tai vaan liikaa auki tai kiinni. pitääköhän moinen puhe noista neuloista paikansa.? tuo läpän asennon vaihtamnen ei varmaankaan ole vaikeaa jos on liikaa kiinni tai auki, senhän pitäisi olla kutakuinkin keskellä reikää
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

hevonen

  • Vieras
Vs: Volvo 740 pikku vikaa, apuja!
« Vastaus #16 : 06.04.2011, 10:29:23 »
Siellä on kaksi"neulaa" jotka ovat tuossa kaarevassa messinginvärisesä lätkässä ja ne laahaavat läpän liikkuessa tuota tummaa sahalaitaista pintaa.
Eivät haistele muuta kuin läpän asentoa.

Ei sitä läpän asentoa muuteta, vaan sen läpän jousikuormaa. Läppä on aina kiinni kun moottori ei käy ja aukeaa läpän ohivirtaavan ilman vaikutuksesta. Mittaa siis läpän ohi kulkevan ilman määrää(ilmamäärämittari) ja antaa siitä tiedon muuttuneen vastuksen muodossa eculle. Siis boksille.

Nuo neulojen kosketuspinnat voi puhdistaa vaikka tentulla, jos se tumma levy on kulunut jostain kohtaa puhki, levyä voi siirtää millin kun löysää ne levyn kiinnitysruuvit.(meisselin kärki kuvassa yhdessä ruuvissa)

Ilmamäärämittarin sisäänmenopuolella on imuilman lämpöanturi joka antaa myös tietoa ja vaikuttaa seokseen.
Näkyy aukossa ylhäällä



Otappa se johtotöpseli irti mittarista ja mittaa vastusmittauksella noita eri arvoja niistä mittarin pinnien välistä. Ohjeethan oli tuossa laittamassani faq linkissä. Pinnien numerot näkyvät siinä mustassa muovirungossa.

Veikkaan kyllä kulutuksen kasvamisen syyksi tuota lastua, koska tässä ruiskussa joudutaan antamaan bensaa vähän oletuksella ja varman päälle koska ruisku on tyhmä, eikä siinä ole mitään ajonaikaista seoksen optimointia. (Ei lambdasäätöä)
Virilastulla tämä motronic ruisku ottaa kyllä aina enemmän kuin vakiolastulla.

Jos se kulutus alkoi kasvaa vasta immun vaihtamisen jälkeen, siinähän se vika sitten varmaan kuitenkin on.

Enempää en varmaan osaa tässä kyllä neuvoa. :buck2:

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Volvo 740 pikku vikaa, apuja!
« Vastaus #17 : 06.04.2011, 11:38:49 »
Virilastulla tämä motronic ruisku ottaa kyllä aina enemmän kuin vakiolastulla.
Ottaa jos seosta on rikastettu kautta linjan. Mutta on mahdollista säätää myös vain "isoille"ahdoille enemmän bensaa, ihan normaalit kartat siellä on.
Yhdessä edesmenneessä vakio 230ET;ssä, jossa piti olla vahvat kanget sisällä, tehtiin Deran kanssa niin, että 0.5bar-> lisättiin kakkua, koskematta sytkään. Säädettiin ahdot T03;ssa 1.1bar ja sitten soppaa lisää niin kauan että nakutus hävisi. Lopussa vielä vähän sytkää säädettiin perstuntumalla. Tämä kaikki korvakuulolla ja joka säädön välissä poltettiin piiri ja ajettiin.
Ei todellakaan mikään oikea tapa säätää, kunhan pelleiltiin ja kokeiltiin mitä saadaan ekana rikki. Normaalilla ajolla ei kuitenkaan kulutus kasvanut, polkiessa tulikin melkein raakaa bensaa putkesta.  ;D
Eli polkiessa lastun kanssa, saa soppaa palamaan normaalia enemmän.

« Viimeksi muokattu: 06.04.2011, 13:12:45 kirjoittanut usu »

hevonen

  • Vieras
Vs: Volvo 740 pikku vikaa, apuja!
« Vastaus #18 : 06.04.2011, 18:44:25 »
Niinpä kai, tuskin se vakionakaan kovin paljoa liian paksulla osakaasulla menee. :)
Sen nakun saa häviämään ylettömällä bensamäärällä mutta teho ei kyllä ole välttämättä optimaali. :buck2:

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Volvo 740 pikku vikaa, apuja!
« Vastaus #19 : 06.04.2011, 21:07:47 »
Niinpä kai, tuskin se vakionakaan kovin paljoa liian paksulla osakaasulla menee. :)
Sen nakun saa häviämään ylettömällä bensamäärällä mutta teho ei kyllä ole välttämättä optimaali. :buck2:
Joo ei teho varmaan ollu optimaali ;D Mutta persdynolla ei kuitenkaan niin rikkaalle menny, että huomattavasti puutuisi.
No tulipa sekin kokeiltua. Ehkä joskus sitten enemmän. Tai sitten ei. Hyvää 740 T koppaa on vaikea enää löytää, pitää tietty olla 230ET koneella. Ja enää en ala kyseistä koria harrastamaan, kuin juuri tuon Motikan verran.

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: Volvo 740 pikku vikaa, apuja!
« Vastaus #20 : 06.04.2011, 21:50:53 »
no ei kau auta muutakun tutkia tuo anturi ja toivoa että siellä olisi vain jotakin skeidaa mikä häirittee tai jotai hapettumi jotka häirittee sen toimintaa. sellasta vielä täsä olen miettiny kun tuossa volvossa on tuo sähkönen vitonen, ja kun isäni meinas että sen pitäs tipahtaa automaatisesti pois päältä kun painaa lapunlaatiaan, ja tuossa minun volessa niin ei käy. että onko noissa 740T volvoissa alunperin tuo M46 loota vai mahtaako olla jonku itte väkertämä ku ei tuo 5 katkasiakaan ole alkuperäsellä paikallaan.
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

hevonen

  • Vieras
Vs: Volvo 740 pikku vikaa, apuja!
« Vastaus #21 : 06.04.2011, 22:07:15 »
Alunperin on nappivitonen turboissa. Eikä kuulu vitosen pudota pois muutenkuin napista. Ei se mikään automaatti+kickdown ole...
Eikä tuota koppaa vähäpäästöisenä 2.3(et) juuri ole. Jaa, meillä on yksi, pitääkin lähteä turboa remppaamaan tästä... :P
Tuohonkin on jo kone vaihdettu uudemmasta, vahvat kanget ja öljyruiskut... olisin jo myynyt pois mutta kun rouva tykkää tuosta. On kuulemma kiva kesällä "opettaa" työsuhde audeilla ajavia naisia. No, voi ton kanssa kokeilla T5:llakin eikä pärjää, R on siinä lähellä...
Eikä tuota oo vielä ees viritetty. Paljoa.
Juu, osa ot.
Kiva peli toimiessaan, tuppaa vaan olemaan se tekniikka osa katoavaa kansanperinnettä... :D

 

RallyBaron  Samppasport