Siellä on kaksi"neulaa" jotka ovat tuossa kaarevassa messinginvärisesä lätkässä ja ne laahaavat läpän liikkuessa tuota tummaa sahalaitaista pintaa.
Eivät haistele muuta kuin läpän asentoa.
Ei sitä läpän asentoa muuteta, vaan sen läpän jousikuormaa. Läppä on aina kiinni kun moottori ei käy ja aukeaa läpän ohivirtaavan ilman vaikutuksesta. Mittaa siis läpän ohi kulkevan ilman määrää(ilmamäärämittari) ja antaa siitä tiedon muuttuneen vastuksen muodossa eculle. Siis boksille.
Nuo neulojen kosketuspinnat voi puhdistaa vaikka tentulla, jos se tumma levy on kulunut jostain kohtaa puhki, levyä voi siirtää millin kun löysää ne levyn kiinnitysruuvit.(meisselin kärki kuvassa yhdessä ruuvissa)
Ilmamäärämittarin sisäänmenopuolella on imuilman lämpöanturi joka antaa myös tietoa ja vaikuttaa seokseen.
Näkyy aukossa ylhäällä

Otappa se johtotöpseli irti mittarista ja mittaa vastusmittauksella noita eri arvoja niistä mittarin pinnien välistä. Ohjeethan oli tuossa laittamassani faq linkissä. Pinnien numerot näkyvät siinä mustassa muovirungossa.
Veikkaan kyllä kulutuksen kasvamisen syyksi tuota lastua, koska tässä ruiskussa joudutaan antamaan bensaa vähän oletuksella ja varman päälle koska ruisku on tyhmä, eikä siinä ole mitään ajonaikaista seoksen optimointia. (Ei lambdasäätöä)
Virilastulla tämä motronic ruisku ottaa kyllä aina enemmän kuin vakiolastulla.
Jos se kulutus alkoi kasvaa vasta immun vaihtamisen jälkeen, siinähän se vika sitten varmaan kuitenkin on.
Enempää en varmaan osaa tässä kyllä neuvoa.
