teetätin edellispv 2019 v90 t8 89100km ajettu, 86/100 antoi aviloo.
No aika hyvät arvot kyllä edelleen. Meillä sama voimalinja ja ajeltu nyt 127tkm. Vähän alkanut huolettamaan tuo rangen pienentyminen, kun nyt lämpimillä kevätkeleilläkin täyteen ladattuna purella ilmoittaa enää 34km.
Maksimi meillä ollut 38km tai olisko joskus kerran käynyt 40km. Sen tiedän auton historiaa, että 1. omistaja ajeli käytännössä pelkästään sähköllä eli aika kovilla akusto (ja erad myös) on ollut. Onko Inso sinulla tietoa
tuosta 89tkm ajoista, että kuinka paljon suunnilleen ollut teillä tai edellisellä omistajalla pelkällä akulla ajoja? Olisko tuossa nyt koskaan ollut edes 50km se alkuperäinen, mutta voishan tuota vähän elvyttääkin.
Itellä kiinnostaisi hommata autoon jo ennakoivasti kohtuu vähän ajetusta samanlaisesta akkupaketista 11,6kWh vaikka koko akusto. Kattelin nimittäin ruoåttalaisesta "Bildelsbasen" sivustosta näitä :
https://www.bildelsbasen.se/en-se/OEM/31673714?srsltid=AfmBOoohyCDHqqqEYL7dvO8VWdMIX5VXyyHcO45z9930n-cgif4jxHsETuolta löytyi vähän ajetusta 2020sta koko akusto kohtuuhintaan :
https://www.bildelsbasen.se/en-se/pb/Search/Car-parts/s1/Volvo/VOLVO-XC60/2018_2026/Electric-&-Transmitter-&-Databox-&-Sensor/Hybrid-Batteri/_/ID-58703824/31673714850€ reilu + rahti + tullit, ei olis kyllä kovin paha investointi? Kannattaako noita etukäteen tilailla, jos nykyisessä ei mitään kummempaa vikaa... Toisaalta akuston hommaaminen ja mahd. vaihtotyö, niin aika paljon
bensaakin sillä saa jne. Omassa autossa keskikulutus ollut tälläkin hetkellä n. 4,5L ja ei tuo kauheita vie akku tyhjänäkään. Onko vähän turha tuunaus tuollainen, voishan sen kattoa sitten jos joku moduuli porsii.
Yksittäisen vaihtotyön hinta on vaan aika suolainen joten voisi tuollaisen kolariauton koko akun kyllä hommata, olishan siellä ainakin joku moduuli ehjä minkä voisi sitten omaan edullisemmin vaihdattaa. En kyllä ite
haluaisi 3-4t€ per (uusi) moduuli alkaa maksamaan...