Samppasport  Futurez

Kerkemanin käyttöauton kunnostus: 940 -96 B230fk

  • 19 Vastauksia
  • 2386 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1826
  • It's Hip To Be Square
Vs: Kerkemanin käyttöauton kunnostus: 940 -96 B230fk
« Vastaus #15 : 18.07.2025, 20:01:52 »
Onhan se niin, että paksun massakerroksen alla saa ruoste tehdä aika rauhassa tuhojaan, jos (kun) jostain alun saa, ennen kuin sitä huomaa.

Pelkältä maalipinnalta sen ruosteenalun hoksaa paremmin, ja saattaa jopa tehdä aiemmin asialle jotain.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Paikalla Kerkema

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Kerkemanin käyttöauton kunnostus: 940 -96 B230fk
« Vastaus #16 : 18.07.2025, 20:17:54 »
Onhan se niin, että paksun massakerroksen alla saa ruoste tehdä aika rauhassa tuhojaan, jos (kun) jostain alun saa, ennen kuin sitä huomaa.

Pelkältä maalipinnalta sen ruosteenalun hoksaa paremmin, ja saattaa jopa tehdä aiemmin asialle jotain.

Juuri näin!

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1037
  • www.vrcf.fi
Vs: Kerkemanin käyttöauton kunnostus: 940 -96 B230fk
« Vastaus #17 : 18.07.2025, 20:37:54 »
Oikein silmä lepää noissa viimeisissä pohjan kuvissa S*. Tuo ruostesuojaus on mennyt vähän vaikeaksi, parhaat aineet eivät ole oikein tätä päivää. Oma S70 vaikuttaa olleen tehtaalta lähtiessä oikein hyvin suojattu. Materiaalit joustavia, eikä varsinaisia ylläreitä ole syntynyt näkyviin pintoihin. Eräissä muissa merkeissä muovipohjaiset(?) pinnoitteet kätkivät alleen ikäviä ylläreitä, vaikka äkkiseltään näytti hyvältä.

Hyvä maali, mieluusti öljypohjainen kotelon suoja ja maalipintojen suojelu kiveniskumassalla tarvittavista kohdista, unohtamatta jokavuotista tarkastusta/huoltoa, on oman uskomukseni tie onneen.

Poissa V850

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: Kerkemanin käyttöauton kunnostus: 940 -96 B230fk
« Vastaus #18 : 18.07.2025, 21:58:17 »
Hyvältä näyttää touhuilut. Itse kans miettiny kun kotelosuojia on vahapohjaisia ja öljypohjaisia. Se vahamainen kuivaa ja halkeilee jossain vaiheessa vuosikymmen-en, (-ten) myötä ja taas öljypohjainen kuivahtaa, mutta öljypojhjaista voi kait lisätä päälle kun vahamaisen kokkareiseen muotoon ei kai auta kuin lämmittely? Kumpi siis parempi?

Itse oon kans sitä mieltä että pyöränkoteloissa isoin rasitus ja helmoissa.

Paikalla Kerkema

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Kerkemanin käyttöauton kunnostus: 940 -96 B230fk
« Vastaus #19 : 18.07.2025, 23:29:34 »
Hyvä, että tämä herätti heti keskustelua. Mikähän se sitten paras olisi? Kokemuksista käyttäjät voisi kertoa tähän.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy