Carcom Oy  Elekma

Lastutuksen jälkeisiä penkitystuloksia

  • 35 Vastauksia
  • 23723 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rade

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: Lastutuksen jälkeisiä penkitystuloksia
« Vastaus #15 : 18.04.2012, 07:53:17 »
Käppyrä V50 D5 automaatista.

Luulen että on 4. vaihteella vedetty(ainakin joku osuus) kun nopeus on ollut 181 km/h ja kuitenkin kierrokset lähes tapissa.
« Viimeksi muokattu: 04.12.2012, 11:01:02 kirjoittanut rade »
Ex V 70 TDI  ja v50 D5
V60 D4 Ocean Race -15

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2235
  • Tampere - Pori
Vs: Lastutuksen jälkeisiä penkitystuloksia
« Vastaus #16 : 18.04.2012, 08:17:46 »
Miksi vääntö notkahtaa n. 80Nm kun on päässyt piikkiinsä? (saa sanoa että on melkein 450Nm?  ;))
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12711
Vs: Lastutuksen jälkeisiä penkitystuloksia
« Vastaus #17 : 18.04.2012, 08:23:48 »
Olisko pienemmillä kierroksilla vielä momenninmuunnin luistanu ja sen lukittuminen näkyisi pudotuksena?
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2235
  • Tampere - Pori
Vs: Lastutuksen jälkeisiä penkitystuloksia
« Vastaus #18 : 18.04.2012, 08:32:36 »
Olisko pienemmillä kierroksilla vielä momenninmuunnin luistanu ja sen lukittuminen näkyisi pudotuksena?

Sittenhän käppyrä olisi päinvastainen! Kun turbiini luistaa niin vääntöä ei saada ulos ennenkuin se lukittuu (siis maksimivääntöä ei saada ulos kun turbiini luistaa). Ja toisaalta notkahduksen kierroksilla turbiini ei lukitu jos se on alussa luistanut.
« Viimeksi muokattu: 18.04.2012, 08:38:50 kirjoittanut volvotdi »
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12711
Vs: Lastutuksen jälkeisiä penkitystuloksia
« Vastaus #19 : 18.04.2012, 08:43:46 »
Sittenhän käppyrä olisi päinvastainen! Kun turbiini luistaa niin vääntöä ei saada ulos ennenkuin se lukittuu (siis maksimivääntöä ei saada ulos kun turbiini luistaa). Ja toisaalta notkahduksen kierroksilla turbiini ei lukitu jos se on alussa luistanut.
Mitä bemarien lastutuksia lueskellu niin automaatti bemuissa esiintyy samanlainen nohkahdus juurikin kun momenninmuunnin lukittuu. Ainakin omassa Volvossa lukittuu nelosella noilla main kaasu pohjassa ajasessa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa rade

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: Lastutuksen jälkeisiä penkitystuloksia
« Vastaus #20 : 18.04.2012, 09:18:56 »
Tohon notkahdukseen en osaa sanoa miksi sen  tekee ? Loppuviimein autossa oli rajattuna vääntö 350 Nm ja nyt se on tommonen.Autosta liikkuu kahdenlaista tietoa että väännön pudotus on alunperin tehty laatikon takia.Toinen näkökanta on se että ei haluttu sen olevan "samalla viivalla" V 70 D5 kanssa.Ymmärtääkseni V70  D 5 samalla laatikolla (5-vaihteinen) on 400Nm väännöllä varustettu.Nyt kyllä auto joka tapauksessa on aika pirteä ja liikkuu pintakaasulla mukavasti.
Ex V 70 TDI  ja v50 D5
V60 D4 Ocean Race -15

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12711
Vs: Lastutuksen jälkeisiä penkitystuloksia
« Vastaus #21 : 18.04.2012, 09:21:39 »
Tohon notkahdukseen en osaa sanoa miksi sen  tekee ? Loppuviimein autossa oli rajattuna vääntö 350 Nm ja nyt se on tommonen.Autosta liikkuu kahdenlaista tietoa että väännön pudotus on alunperin tehty laatikon takia.Toinen näkökanta on se että ei haluttu sen olevan "samalla viivalla" V 70 D5 kanssa.Ymmärtääkseni V70  D 5 samalla laatikolla (5-vaihteinen) on 400Nm väännöllä varustettu.Nyt kyllä auto joka tapauksessa on aika pirteä ja liikkuu pintakaasulla mukavasti.
5-vaihteisissa automaateissa Volvolla aina ollut max. vääntö 350Nm. 400Nm on ollut saatavilla ainoastaan 6-vaihteisiin laatikoihin.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2235
  • Tampere - Pori
Vs: Lastutuksen jälkeisiä penkitystuloksia
« Vastaus #22 : 18.04.2012, 12:58:04 »
Mitä bemarien lastutuksia lueskellu niin automaatti bemuissa esiintyy samanlainen nohkahdus juurikin kun momenninmuunnin lukittuu. Ainakin omassa Volvossa lukittuu nelosella noilla main kaasu pohjassa ajasessa.

Turbiini ei varmasti lukitu 2500 kierroksella kaasu pohjassa! Kolmosella jos ajat lämä pohjassa ja vaihto tulee 4900 korvilla niin nelosen kierrokset on reilusti yli 3000 jolloin on turbiini lukittunut.

Penkitys on tehty käppyrän perusteella pakkovaihteella, kuten se kuuluukin tehdä ja todennäköisesti lähdetty vetämään 1500 jolloin turbiini pysyy lukossa. Notkahdus ei vaan kuulu asiaan tai ainakaan noin kova!

Itsellä ollut autom D5 Volvo ja BMW:n dieseleitä niin yhdessäkään ei ole tuollaisia ollut ja yksikään näistä ei ole penkitetty D-asennolla vaan pakkovaihteilla juuri tuon turbiinin luiston ehkäisemiseksi.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa IceSun

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 686
  • all clowns arent funny
Vs: Lastutuksen jälkeisiä penkitystuloksia
« Vastaus #23 : 18.04.2012, 14:05:40 »
Jostain tuollaista S60  ::) matalapaine, nelikko, volvosta irtosi 171kw ja 375nm pyöriltä.
Lisävarusteidenpainon ansiosta kompensoituu hyvin ns. 'normaaliksi' kulkupuoleksi.

Sen verran oli tehoa, ettei penkki kestänyt.  ;)
PS. Ei oikeasti hajonnut auton tehosta mutta siis ihan oikeasti hajosi vetojen jälkeen.

Käppyräkäyrä kulkee kuuleman vain ja ainoastaan kuskin mukana virtuaalimuodossa, "jemmassa" nimisessä paikassa kuuleman myös paperinen.  :idiot2:

« Viimeksi muokattu: 20.04.2012, 12:39:14 kirjoittanut IceSun »
Fiesta -no- boost

Poissa -J-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
Vs: Lastutuksen jälkeisiä penkitystuloksia
« Vastaus #24 : 18.04.2012, 14:14:38 »
5-vaihteisissa automaateissa Volvolla aina ollut max. vääntö 350Nm. 400Nm on ollut saatavilla ainoastaan 6-vaihteisiin laatikoihin.

Pitääpäs tarkistaa tuo oma käppyrä myös mielenkiinnosta. Autona S60 T5.
Nunc est bibendum - Nyt on juotava

hevonen

  • Vieras
Vs: Lastutuksen jälkeisiä penkitystuloksia
« Vastaus #25 : 18.04.2012, 16:58:31 »
Tuossa yks vanha 945 turbon lappu, lastu ja ahdot 1.1 bar.

Poissa rade

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: Lastutuksen jälkeisiä penkitystuloksia
« Vastaus #26 : 19.05.2012, 22:23:45 »
Mä aloin nyt miettiä tota väännön käppyrää ja funtsasin sitä kun aloin vähä skagaa noita täysiä tehoja(225 hp ja 450nm).Pyysin että vähä pudotetaan ettei laatikko puhkea.Se ei ehkä varmaankaan ollu ihan hand made of me.Pääsääntöisesti nyt näkyy miten kautta linjan 400nm pelaa tossa vehkeessä.
Ex V 70 TDI  ja v50 D5
V60 D4 Ocean Race -15

Poissa ärzy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
Vs: Lastutuksen jälkeisiä penkitystuloksia
« Vastaus #27 : 18.11.2014, 20:46:07 »
Olis kiva kuulla muiltakin lastutuksen/ohjelmoinnin jälkeisiä penkitystuloksia.

Itselläni siis 2008 V70 T6 AWD, johon ei oikein millään meinannut löytyä lisäpuhtia suomenmaasta. Lähimpänä oli BSR:n modi, mutta olisi pitänyt lähteä Vaxjöön Etelä-Ruotsiin asti laitattaan. Homma siis tyssäs siihen. Slamit.net kuitenki soittamalla tarjosi Heicon lastua, joka asennettiin Uudenmaan autohuollossa. Pikkasen aiemmin autoon survottiin myös Heicon vaimentimet sikäli mikäli sillä mitään merkitystä on.

Denson boksi kyseessä. En kyllä tiedä onko tätä uudempaa koppaa edes Boschin boksilla.

Noh, tänään penkitys takana ja täytyy sanoa, että tulokset olivat "vallan kivat", kun ajattelee vakio 210kW/400Nm tilannetta..


Enää ei näkynyt tuo penkityslappu, mutta kuinka paljon näistä uudemmista T6 on mahdollista saada tehoa ilman mekaanisia muutoksia ja onko suosituksia missä kannattaisi käydä ohjelmoimassa uutta softaa?

Poissa USP66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
Vs: Lastutuksen jälkeisiä penkitystuloksia
« Vastaus #28 : 29.11.2014, 19:09:35 »
Miten näissä AWD-malleissa on tuo penkitys muilla onnistunut? Oli tarkoitus mennä käväisemään penkissä, mutta kun soittelin penkittäjälle, hän kertoi että joissakin haldex-nelikolla varustetuissa autoissa ei ole penkitys oikein onnistunut haldexin tehonjakamisen eteen/taakse takia. Ymmärtääkseni olivat VAG-konsernin laitteita joilla homma ei toiminut. Mieli kyllä tekisi mennä silti kokeilemaan...
-Toyota Corolla Hybrid GR Sport-

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3168
Vs: Lastutuksen jälkeisiä penkitystuloksia
« Vastaus #29 : 30.11.2014, 20:08:36 »
Miten näissä AWD-malleissa on tuo penkitys muilla onnistunut? Oli tarkoitus mennä käväisemään penkissä, mutta kun soittelin penkittäjälle, hän kertoi että joissakin haldex-nelikolla varustetuissa autoissa ei ole penkitys oikein onnistunut haldexin tehonjakamisen eteen/taakse takia. Ymmärtääkseni olivat VAG-konsernin laitteita joilla homma ei toiminut. Mieli kyllä tekisi mennä silti kokeilemaan...

No vie nelivetopenkkiin ....

 

RallyBaron  Samppasport