Nyt menee vahvasti mutulla, mutta siellähän on kaksi osastoa, vasen ja oikea, ja näiden välillä on siirtoletku. Auto sitten yrittää tasata osastojen välisen polttoainemäärän. Jos varsinainen pumppu on vaihdettu ja tarkastettu, että siirtoletkussa ei ole taitoksia/tukoksia, niin sitten syypää voisi olla siinä, että auto ei ymmärrä paljonko polttoainetta osastoissa on, jolloin polttoainetta ei siirretä riittävästi vasemmasta osiosta oikeaan ja itse pumpulta loppuu bensa. Tähän voisi syyllinen olla se anturi, joka kertoo paljonko polttoainetta on vasemmalla puolella, tai miksei myös oikealla. Tai jossain niiden liitoksissa. Ilmeisesti Vidalla näkee paljonko polttoainetta on eri puoliskoissa auton mielestä.
Itse siis olen siinä käsityksessä, että siirto toimii sen perusteella, mitä auto kuvittelee osioissa olevan polttoainetta. Jos vasen on auton mielestä täydempi kuin oikea, niin pumpataan vasemmalta oikealle - ja toisinpäin. Eli jos jompi kumpi anturi antaa virheellistä tietoa osion polttoainemäärästä, niin sitten tyhjemmällä tankilla alkaa tulla ongelmia, kun polttoaine jää sinne vasempaan tankkiin eikä siirry enää oikeaan osioon muuta kuin autoa kallistelemalla. Ja se polttoainelinja ja korkeapainepumppu on siellä oikealla, eli sinne pitää saada aina ainetta, muuten loppuu meno.
Eri variantteja noista pumpuista on kyllä.