Aika kova vaatimus olisi että romuksen pitäisi tietää kaikkien autojen kaikkien osien ohjelmointirajoitukset.
Ja sinänsähän kyse ei ole siitä etteikö sitä käytettyä osaa voisi ohjelmoida uuteen autoon, vaan siitä haluaako valmistaja antaa muiden tehdä bisnestä noilla käytetyillä osilla.
Kyllä omasta mielestäni noihin kalliisiin huolto-osiin pitäisi olla myös vähän ajetun purkuauton käytetyn osan vaihtomahdollisuus. Liian vaikeaksi saatettu tehdä nuo vaihdot,
jos/kun pitää koodata (merkkiliikkeessä, yleensä eivät tee...?) osa muka juuri tiettyä autoa/autoyksilöä vastaavaksi! Vaihdetaanhan autoihin myös moottoreita yms muuta
joten nuo sähköosat ovat kyllä melko hankalia tapauksia. No, jospa noita asiantuntevia korjaamoja tulisi jatkossa enemmän hybriditekniikoita korjaamaan, itellä ei vaan kyllä
kans huvittaisi jokaista probleemaa alkaa aina uutukaisosalla vaihdattamaan. Varsinkin, jos puhutaan jostain 3-5000€ hintaluokasta

Yhdestä tapauksesta selvitty 12kk takuulla
ja toinen meni jo omaan piikkiin. Toivottavasti ei enää tulisi mitään kalliita remontteja, kun tuo edellinenkin söi käytännössä 1-2v bensa-ajojen hintaa. Mutta nyt mennään taas
onneksi sähkön voimalla kaupunkiajot.