RallyBaron  Samppasport

S60 B5 Mhev Business R-Design Edition 2022

  • 17 Vastauksia
  • 2359 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12437
Vs: S60 B5 Mhev Business R-Design Edition 2022
« Vastaus #15 : 09.12.2025, 13:35:59 »
Mitä Scraab nyt haet tällä? Käsittääkseni on täysin kolmion takaa tulevan syy jos törmää jo ympyrässä ajavaan ja sillä kannalla ne poliisitkin oli.
Entä jos ympyrässä oleva törmää sinuun? Olet ehtinyt tulla niin pitkälle ympyrään että tulee kuskin oveen/takaoveen esim. Ympyrässä oleva tullut edellisestä liittymästä isoa vauhtia ympyrään. Jotain tämmöistä tässä haettiin.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 7294
  • Global alligator
Vs: S60 B5 Mhev Business R-Design Edition 2022
« Vastaus #16 : 09.12.2025, 15:17:31 »
Kyllä Scraab ihan asiaa selosti, ehkä vähän epäselvästi vaan ilmaistu. Uskoisin tarkoittaneen mitä sanoikin että kolmion takaa sinne ympyrään mennään. Törmäsit oikealta tulevaan juu mutta siellähän oli se kolmio... :)

Niitä on edelleen liikkeellä jotka oikeasti luulevat olevansa etuajo-oikeutettuja tullessaan ympyrään kun tulevat sieltä oikealta. :idiot2:
Ainakin täällä kehä3 yläpuolella. Usein ovat vanhempaa sukupolvea... :P
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001 talviunilla, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016, C70 2.5T 1999 The Saint, nopeempi kuin T5 ;)

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1208
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 B5 Mhev Business R-Design Edition 2022
« Vastaus #17 : 09.12.2025, 16:38:31 »
Juu, ensin vähän ihmettelin, miksi Volvon turvajärjestelmät eivät toimineet, jos ja kun toinen sieltä eteen tuli. Omani kyllä jarrutti, jos törmäys uhkasi.

Laajemmassa kuvassa meillä on ympyröissä vallalla röyhkeä ryntäilykulttuuri, eli joku lähestymissuunta ”valtaa” ympyrän ja toiset odottavat. Sillä ei ole näille merkitystä, missä järjestyksessä risteysalueelle ollaan tultu. Kaasu pohjaan, kyllä ne väistää. Jos ehtii.

Sivistysmaissa vilkaskin ympyrä toimii niin, ettei kenenkään juuri tarvitse pysähtyä, ja liikenne sujuu leppoisasti. Sehän koko ympyrän idea on, että liikennevirran pysäyttävä risteys korvataan jatkuvalla virtauksella, mutta meille se on jokseenkin ylivoimaista. Tuttu liikenneopettaja puhui porilaisesta ruletista. Kaupungin ensimmäinen ympyrä on jostain 60-luvulta, ja homma menee vuosi vuodelta pahemmaksi: venäläisessä ruletissa suhde on 1:7, porilaisessa kuulemma päin vastoin.

 

Autoracing  KL-varaosat