Race.fi  Puotilan autokorjaamo

V90 d3 AWD -17 jakopään uusinta

  • 5 Vastauksia
  • 327 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • www.vrcf.fi
V90 d3 AWD -17 jakopään uusinta
« : 10.06.2025, 12:29:11 »
Moi!
Onko ko. moottorin jakopään uusinnassa mitään ihmeempiä? Varmaan tarvitsee sen työkalun nokkien lukitukseen ja kampiakselin pultin kiristämiseksi oikeaan momenttiin, mutta sen saa tilaamalla.

Työ kai itsessään ihan perus hihnajumppa ja samalla vesipumppu hihnoineen ja kiristimineen.

Onko joku jo itse kerrennyt näihin vaihtamaan?
Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

Poissa Merlin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1503
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: V90 d3 AWD -17 jakopään uusinta
« Vastaus #1 : 10.06.2025, 14:33:58 »
Muistelen omamekaanikon kertoneen, että korkeapainepumppu pitää ajoittaa.
V60 T8 TwE AWD Inscription 2021
V70R 2000

Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • www.vrcf.fi
Vs: V90 d3 AWD -17 jakopään uusinta
« Vastaus #2 : 10.06.2025, 20:36:23 »
Korkeapainepumpun ajoituksella kai tarkoitetaan että lukitaan se hahlosta kiinni sillä työkalulla kun 4kpl hammaspyörän pultteja on löysätty. Sitten saa käännettyä hihnan kireälle kampiakselilta pumpun kautta nokalle ja sitten kiristin kireälle ja pumpun ruuvit kiinni.

Ei kait siinä muuta ajoittamista ole?
Ei kellään sattuisi olemaan ohjetta pdf muodossa, että voisi sitten vaihtaessa seurata oikeaa tapaa ja tarkastaa pulttien momentit yms.
Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2907
Vs: V90 d3 AWD -17 jakopään uusinta
« Vastaus #3 : 10.06.2025, 22:22:52 »
Moi!
Onko ko. moottorin jakopään uusinnassa mitään ihmeempiä? Varmaan tarvitsee sen työkalun nokkien lukitukseen ja kampiakselin pultin kiristämiseksi oikeaan momenttiin, mutta sen saa tilaamalla.

Työ kai itsessään ihan perus hihnajumppa ja samalla vesipumppu hihnoineen ja kiristimineen.

Onko joku jo itse kerrennyt näihin vaihtamaan?
Kahteen omaan VEA moottoriin vaihdoin jakopään hilppeet pari vuotta sitten. Ei mulla ainakaan ollut mitään erikoistyökalua käytössä. Ihan perus kauraa, jos jakoavain pysyy yleisesti ottaen kädessä.

Hihna on vähän helpompi saada paikoilleen, jos löysää korkeapainepumpun hammaspyörän ruuvit. Muistaakseni toisen tein löysäämättä.

Apulaitehihnan ja sen kiristimen vaihdoin samalla kertaa.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • www.vrcf.fi
Vs: V90 d3 AWD -17 jakopään uusinta
« Vastaus #4 : 14.06.2025, 15:23:17 »
Onkohan Inan valmisteet vielä ihan asiallisia? Muistelisin että 850, v70 ja V70n malleihin laittelin Inan sarjat. Kiristin oli niissä hydraulinen Aisinin valmiste.

Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3410
Vs: V90 d3 AWD -17 jakopään uusinta
« Vastaus #5 : 14.06.2025, 15:28:40 »
Onkohan Inan valmisteet vielä ihan asiallisia? Muistelisin että 850, v70 ja V70n malleihin laittelin Inan sarjat. Kiristin oli niissä hydraulinen Aisinin valmiste.
Inaa täällä on ainakin suosittu.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy