Turbokoneeseen imusarjan / "plenumin" valmistuksesta löytyykin paljon tietoa, mutta entäs vapari

Tarvis tässä rakennella yksi imusarja, joka tosin
tulee ilmajäähdytteiseen vastaiskumoottoriin 
, mutta eiköhän siihenkin samat perusidea päde.
Paras vaihtoehto tietenkin olis erilliset läppärungot, mutta nyt on tarkoitus tehdä kohtuupienellä vaivalla, ilman hienoja työstökoneita sopiva, mutta kohtuullinen imusarja + plenumi yhdellä kaasuläpällä.
Turbokoneisiin nyrkkisäännöksi plenumin tilavuudelle löysin monesta paikkaa n. 1,7 x iskutilavuus, päteekö sama vapariin?
Vaparissa myöskään ei taida tuo kaasuläpän sijainti merkitä niin paljoa, kun kuvittelisin sylinterikohtaisen täytöksen pysyvän tasaisempana helpommin. Plenumista tulee lähtemään kaksi runneria, jotka jakautuvat myöhemmin omille sylintereilleen. Olisiko järkevää, jos kaasuläppä tulisi ikäänkuin runnereiden keskelle? Tässä tapauksessa se olisi helppo toteuttaa, joko sivulta tai päältä.